
Na stacji w Ożarowie Mazowieckim budowana jest druga, nowa wiata nad peronem i przygotowywane jest przejście podziemne. Rozpoczyna się kolejny, ważny etap prac, który wymaga wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na stacji. Inwestycję za ok. 120 mln zł prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.
W Ożarowie Mazowieckim na stacji kolejowej obecnie prace koncentrują się przy budowie drugiego peronu, wiaty i przejścia podziemnego. Układane są nowe tory i montowana sieć trakcyjna.
Kolejny etap prac, związany z budową tunelu dla pieszych i peronu wymagają wprowadzenia od poniedziałku, 3 kwietnia br. zmian w organizacji ruchu na stacji. Dojście do peronu zarówno od strony budynku dworca jak i od strony ul. Żeromskiego zapewnione będzie przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Mickiewicza i dalej chodnikiem obok budynku dawnej nastawni. Niedostępna będzie dotychczasowa droga dla pieszych, która prowadziła od strony dworca przez zamknięte tory.
Na stacji w Ożarowie Mazowieckim będą dwa nowe wyspowe perony. Od listopada zeszłego roku pasażerowie korzystają z pierwszego przebudowywanego peronu od strony ul. Żeromskiego. Wykonawca przygotował nowy tor. Zamontowane zostały komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Projekt o wartości blisko 120 mln zł netto – „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz” finansowany jest w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac przewidziane jest w 2023 roku.
Karol Jakubowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis