
Miejski system komunikacji w ubiegłym tygodniu został wzbogacony skutery i elektryczne hulajnogi. Zosdtały one dostarczone do Sochaczewa przez firmę Blinkee.city.
W ubiegłym tygodniu a dokładnie w poniedziałek, 21 marca, na ulicach Sochaczewa pojawiło się kilkadziesiąt hulajnóg, a zaraz po nich pojawią się skutery. Jak informuje Milena Goss, specjalista ds. wsparcia i rozliczeń franczyzobiorców z Blinkee.city, firma zadba o ich sprawność, czystość oraz naładowanie baterii.
By skorzystać z hulajnogi lub skutera należy pobrać na komórkę aplikację blinkee.city z Google Play lub App Store. Po zarejestrowania i utworzeniu konta, użytkownicy zobaczą w niej granice obszaru, w którym możliwe będzie wypożyczenie i zwrot pojazdów. Bez trudu sprawdzą też, gdzie nie można wjeżdżać hulajnogami.
Na początku operator uruchomił pięć punktów parkingowych, skąd można będzie pobrać pojazd i potem go zwrócić. Punkty powstał: w centrum miasta, naprzeciwko baru PSS „Społem” Cafe&Bar, przy ulicy 15 Sierpnia, naprzeciwko Liceum Ogólnokształcące im. Fryderyka Chopina, obok Urzędu Miasta, w miejscu zlikwidowanego kiosku, przy Sochaczewskim Centrum Kultury w Boryszewie oraz w pobliżu hali sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Chodakowie Firma rozważa też uruchomienie szóstego punktu przy Olimpijskiej, obok basenu.
Dodajmy, że opłata startowa za uruchomienie skutera lub hulajnogi to 2 zł, minuta jazdy 79 groszy a minuta pauzy 9 groszy.
Przy okazji przypominamy, że hulajnoga to pojazd jednoosobowy a skuter dwuosobowy, lecz nie wolno nim przewozić dzieci, które nie ukończyły 12 roku życia. Pojazdy nie mogą blokować czy utrudniać ruchu, nie wolno z nich korzystać po spożyciu alkoholu, parkować w niedozwolonym miejscu (np. terenach prywatnych), pozostawiać poza wyznaczoną w aplikacji strefą.
Natomiast skutery traktowane są jak motorowery, zatem jeździmy nimi tylko po drogach. Z kolei hulajnogami pojedziemy z maksymalną prędkości 20 km/h. Jeździmy nimi po ścieżkach dla rowerów, a jeżeli takich nie ma, można korzystać z jezdni, o ile dopuszczona na niej prędkość jest nie większa niż 30 km/h. Gdy nie ma i takiej opcji, można wówczas korzystać z chodnika, ale uwaga – na chodniku to pieszy ma pierwszeństwo przed hulajnogą.
opr. dot
fot. Jerzy Szostak
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis