Niekompletny plan inwestycji

fot.pixabay

TERESIN Podczas Sesji Rady Gminy Teresin 28 października radni gminy przyjęli stanowisko dotyczące „Planu Generalnego Lotniska – Port Solidarność na lata 2022-2060”.

Projekt procedowanej uchwały przedstawiła Joanna Kucharek-Matos, kierownik referatu gospodarki przestrzennej Urzędu gminy Teresin. Jak przekazała radnym, CPK przesłało gminie Teresin tylko wybrane elementy „Planu Generalnego Lotniska – Port Solidarność na lata 2022-2060”. W związku z czym, jak stwierdziła referująca sprawę, nie sposób ocenić wybranych elementów tego planu w oderwaniu od reszty jego treści. Jednocześnie dodała, że przedstawienie planu w takiej formie uniemożliwia gminie Teresin zajęcie stanowiska i przedstawienie uwag w zakresie, o którym mowa w art. 55 ust. 7 ustawy o Prawie lotniczym.

Tak więc radni po jej opinii negatywnie odnieśli się do treści przesłanego 27 września do Urzędu Gminy Teresin przez spółkę̨ Centralny Port Komunikacyjny „Planu Generalnego Lotniska – Port Solidarność na lata 2022-2060”, stwierdzając brak możliwości jego zaopiniowania, gdyż jest on niekompletny.

W wolnych wnioskach głos zabrał Tadeusz Szymańczak, który podziękował radnym za podjęcie negatywnej decyzji w sprawie zaopiniowania „Planu Generalnego Lotniska – Port Solidarność na lata 2022-2060”. Przedstawił także informacje dotyczące odbywających się spotkań z mieszkańcami poszczególnych miejscowości zagrożonych budową CPK albo Kolei Dużych Prędkości. Wspomniał o ogromnych emocjach i zdecydowanym NIE dla planów rządowej spółki. Ta inwestycja ingeruje w bardzo wiele terenów gminnych. Ważny jest tu także element wysiedleń, wycen nieruchomości, niepewnej przyszłości, jak też obniżania wartości nieruchomości sąsiadujących z terenami zajętymi pod realizację inwestycji. Wielu mieszkańców zauważą, że ceny skupu są tak niskie, że za nieruchomości warte kilka milionów proponuje się im kilkaset tysięcy złotych. A na to nie ma zgody mieszkańców. Tedeusz Szymańczak zauważył też, że rząd, przygotowując projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego, zagwarantował sobie ustawową przewagę nad lokalnymi społecznościami, stawiając ty samym społeczność lokalną w niekorzystnej pozycji finansowej. Jednocześnie wyraził on deklarację szerokiej współpracy z samorządem dotyczącej wszystkich aspektów budowy CPK.

BN

Fot. Pixabay

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz