
SOCHACZEW Urząd Miejski w Sochaczewie poszukuje firmy, która zajmie się bezpiecznym zdjęciem, transportem i utylizacją ponad 40 ton płyt eternitowych zawierających azbest. Nasz samorząd od lat uczestniczy w ogólnopolskim programie usuwania i unieszkodliwiania azbestu. Rodziny, które na swych posesjach mają jeszcze budynki mieszkalne lub gospodarcze pokryte eternitem, mogą się pozbyć tego odpadu za darmo.
Tam, gdzie właściciele domów prywatnych sami poradzili sobie ze zdjęciem eternitu, ratusz i WFOŚiGW pokryją koszty zabrania płyt z podwórka, ich transportu i bezpiecznej utylizacji. Na posesjach, gdzie azbestowe płyty nadal leżą na dachach, ich usunięciem zajmie się specjalistyczna firma wybrana przez ratusz w przetargu. Potem płyty zabierze i unieszkodliwi.
W tym roku eternit trzeba będzie zdjąć z dachów siedmiu posesji –11,4 tony, oraz odebrać już zdjęte płyty z kolejnych siedemnastu posesji – 30 ton.
Pierwszy przetarg na te prace unieważniono, gdyż dwie oferty okazały się nieważne, a dwie pozostałe znacząco przekraczały kwotę zabezpieczoną na ten cel w budżecie miasta.
UM Sochaczew
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis