Co powinien zawierać sklep internetowy?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to dziś świetny pomysł na dobrze prosperujący biznes. Aby jednak wyróżnić się na tle konkurencji i odnieść sukces, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Jakie elementy powinien zawierać skuteczny e-sklep? Jak powinien wyglądać i czym się charakteryzować? Przeczytaj artykuł i sprawdź. Dowiedz się, co zrobić, by przyciągać klientów i spełniać ich oczekiwania.

Dlaczego prowadzenie e-sklepu to dobry pomysł na biznes?

W ciągu ostatnich lat rynek e-commerce w Polsce rozwinął się bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów online. Jak się okazuje, już 77% internautów robi zakupy w sieci. Trend ten wynika m.in. z tego, że zakupy w Internecie są wygodne, łatwe, szybkie, bezpieczne i dają dużą możliwość wyboru. Sklepy online są dostępne dla klientów 24/7, a w dodatku często oferują niższe ceny niż sklepy stacjonarne.

W odpowiedzi na potrzeby i zachowania konsumentów powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Przedsiębiorcy chętnie poszerzają swoją działalność o sprzedaż w sieci lub otwierają nowe biznesy online. Nic dziwnego, gdyż zdecydowanie im się to opłaca. Internet daje szereg możliwości i pozwala dotrzeć do dużego grona klientów.

Warto jednak mieć na uwadze, że konkurencja na rynku jest dość spora. Coraz trudniej wyróżnić się spośród innych i przekonać odbiorców do swojej oferty. Aby Twój własny sklep internetowy przynosił satysfakcjonujące zyski, musi mieć pewne cechy i zawierać określone elementy. Jak powinien wyglądać skuteczny e-sklep? Podpowiadamy w dalszej części artykułu.

Jak przyciągać klientów, czyli co powinien zawierać dobry e-sklep?

Każdy sprzedawca internetowy chce, aby jego e-biznes przyciągał jak najwięcej klientów i skutecznie sprzedawał. Jednak samo posiadanie e-sklepu nie wystarczy. Powinien on być nowoczesny, zgodny z aktualnymi trendami i mieć kilka ważnych elementów. Kluczowymi czynnikami są m.in. atrakcyjny design sklepu, wysokiej jakości treści oraz aspekty techniczne. Oto elementy, o które musisz zadbać, aby móc odnieść sukces w e-handlu.

Atrakcyjna domena i stabilny hosting

Domena i hosting to podstawowe elementy, bez których Twój sklep nie będzie istniał. Domena to unikalny adres Twojej strony WWW. Wybór rozszerzenia i nazwy głównej powinien być przemyślany. Będą się one bowiem od razu kojarzyć się z Twoim e-sklepem i budować wizerunek Twojej firmy w Internecie. Nazwa domeny powinna być przede wszystkim krótka oraz łatwa do zapamiętania i wymówienia.

Hosting jest zaś miejscem na serwerze, w którym znajdują się wszystkie elementy i pliki, tworzące sklep internetowy. Ważne jest, aby wybrać dobry hosting, który zapewni sprawne i szybkie działanie sklepu. Pamiętaj, że powinien on prawidłowo funkcjonować 24/7 i nie może dojść w nim do żadnego przeciążenia. Podczas wyboru hostingu zwracaj uwagę na bezpieczeństwo i stabilność usługi.

[film] Jak zacząć sprzedawać przez Internet? – WeNet

Nowoczesny i estetyczny design sklepu

Klient od razu po wejściu na stronę Twojego sklepu wyrobi sobie zdanie na jego temat. Ważne jest zatem, aby zadbać o dobre pierwsze wrażenie i przekonać użytkownika do pozostania na stronie. Atrakcyjny web design to więc podstawa. Istotna jest na pewno odpowiednia kolorystyka dopasowana do danej branży i oferowanych produktów. Projekt graficzny strony powinien być spójny i przemyślany. Zadbaj też, aby odpowiadał potrzebom i preferencjom Twojej grupy docelowej.

Podczas projektowania sklepu wróć uwagę m.in. na:

  • prosty i spójny układ graficzny,

  • przejrzystą i logiczną strukturę e-sklepu,

  • jednolity wygląd poszczególnych podstron,

  • jednolity styl grafik,

  • atrakcyjną prezentację produktów,

  • czytelne menu i przejrzysty podział na kategorie,

  • unikalny, czytelny i przejrzysty tekst.

UX, czyli pozytywne doświadczenia użytkowników

Podczas projektowania sklepu należy też koniecznie zadbać o User Experience. Chodzi tutaj o to, aby sklep odpowiadał potrzebom konsumenta i wywierał na nim pozytywne wrażenie. W myśl tej zasady strona internetowa sklepu powinna być wygodna i przyjemna w przeglądaniu, funkcjonalna, intuicyjna i użyteczna.

Strona powinna być więc czytelna, przejrzysta, zawierać najważniejsze elementy w odpowiednich miejscach. Pamiętaj o angażujących przyciskach CTA (call to action), jak np. ,,dodaj do koszyka’’. Klient ma szybko i bez problemu znaleźć interesujące go informacje i produkty. Cały proces zakupu powinien być jak najbardziej uproszczony i skrócony. Ogranicz liczbę podstron, przez które trzeba przejść podczas ścieżki zakupowej i pozwól klientom robić zakupy bez konieczności rejestracji. Dzięki temu więcej osób zdecyduje się skorzystać z oferty.

RWD, czyli responsywny design

Czy wiesz, że coraz więcej internautów robi zakupy online za pomocą swojego smartfona? To dlatego strona Twojego sklepu powinna być responsywna, czyli dopasowana do urządzeń mobilnych. Dzięki temu będzie się dobrze wyświetlała na każdym ekranie niezależnie od jego wielkości, co pozwoli na wygodne robienie zakupów. Responsywność to ważna cecha nie tylko ze względu na użytkowników, ale też z punktu SEO. Google umieszcza wyżej w wynikach wyszukiwania witryny, które są dopasowane do urządzeń mobilnych.

Certyfikat SSL gwarantujący bezpieczeństwo

Chcesz zdobyć zaufanie klientów i sprawić, by chętniej dokonywali zakupów w Twoim e-sklepie? Koniecznie zadbaj o certyfikat SSL, który umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych. Zapewnia poufność i chroni wszystkie przesyłane informacje, takie jak loginy, hasła, dane kontaktowe czy numery kart płatniczych.

Internauci szybko rozpoznają, czy Twoja strona internetowa jest bezpieczna i korzysta z szyfrowanego połączenia. W jaki sposób? Otóż bezpieczne strony są oznaczane oznaczane w pasku adresu poprzez symbol zamkniętej kłódki oraz przedrostek https:// (zamiast http://). Litera ,,s’’ oznacza właśnie szyfrowanie danych.

Jeśli strona jest niezabezpieczona, internauci dostają o tym wyraźną informację. Skłania ich to zazwyczaj do opuszczenia strony i przejścia do konkurencji. Poza tym strony bez certyfikatu SSL spadają na niższe pozycje w Google.

Różne formy komunikacji z klientem

Brak kontaktu ze sprzedawcą to jeden z głównych powodów, który zniechęca internautów do robienia zakupów w sieci. Zadbaj więc o wzorową obsługę klienta i pozwól odbiorcom łatwo się z Tobą skontaktować. Dziś numer telefonu i adres e-mail to nie wszystko. Postaw też na nowoczesne narzędzia takie jak czater czy usługa callback. Pozwolą one klientowi szybko zadać pytanie i uzyskać odpowiedź, a Ty pomożesz mu w dokonaniu wyboru, co wpłynie na wzrost sprzedaży. Pamiętaj, im więcej form komunikacji udostępnisz swoim klientom, tym lepiej.

Szeroki wybór metod płatności i sposobów dostawy

Jeśli chcesz sprzedawać więcej, udostępnij swoim klientom różne formy płatności, spośród których każdy będzie mógł wybrać swoją ulubioną. Zadbaj też o szybką realizację zamówień. Konsumenci stawiają bowiem na zakupy online przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu. Ekspresowa wysyłka i dostawa oraz szeroki wybór form dostawy to dziś dobry sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i zdobycie większej liczby klientów.

Chcesz skutecznie sprzedawać online? Nawiąż współpracę z WeNet

Powyższe elementy to oczywiście nie wszystko. Dobry sklep internetowy powinien mieć:

  • wysokiej jakości treści dopasowane do grupy docelowej, np. atrakcyjne opisy produktów,

  • przejrzysty regulamin i zasady RODO,

  • integracje z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, ale też systemy magazynowe i księgowe.

Wszystko to zapewni Ci agencja marketingu internetowego WeNet. Specjaliści zbudują Ci sklep szyty na miarę Twoich potrzeb i dopasowany do Twojej branży i grupy docelowej. Zagwarantują wszystko, co potrzebne, aby skutecznie sprzedawać w sieci. Dostaniesz:

  • sklep online, który jest estetyczny wizualnie, intuicyjny w obsłudze, funkcjonalny itd.,

  • e-sklep responsywny, nowoczesny, zgodny z trendami e-commerce,

  • domenę i hosting w pakiecie,

  • certyfikat SSL (Secure Socket Layer),

  • dostęp do narzędzi, usprawniających komunikację z klientem,

  • wsparcie dedykowanego specjalisty e-commerce.

Więcej informacji o ofercie znajdziesz na WeNet.pl. Wejdź i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie profesjonaliści. Zacznij z powodzeniem sprzedawać w Internecie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz