Bliżej do kolejnego centrum handlowego

fot.pixabay

W ubiegłym tygodniu w Urzędzie Miejskim podpisano porozumienie o współpracy miasta, gminy Sochaczew i firmy Napollo w sprawie budowy ronda w miejscu obecnego skrzyżowania ulicy Olimpijskiej i drogi krajowej nr 92, obwodnicy miasta. Podpisy pod porozumieniem złożyli burmistrz Sochaczewa Piotr Osiecki, wójt gminy Sochaczew Mirosław Orliński oraz reprezentujący firmę Napollo Wojciech Orlof.

Tym samym, pośrednio zostanie spełniony postulat mieszkańców, zarówno gminy, jak i miasta, którzy od lat apelowali o przebudowę skrzyżowania i dostosowanie go do obecnego natężenia ruchu, zarówno samochodowego, jak i pieszego. Dodajmy, że liczba samochodów przejeżdżających przez skrzyżowanie Olimpijskiej z obwodnicą już wkrótce gwałtownie wzrośnie wraz z rozpoczęciem budowy osiedla mieszkaniowego na Polach Czerwonkowskich oraz zakończeniem budowy osiedla przy ulicy Głowackiego.

Przypomnijmy, że zgodę na zawarcie porozumienia wyraziła 15 marca rada miasta, a w środę, 30 marca podobną uchwałę, i też jednogłośnie, podjęła rada gminy Sochaczew. Rondo pozwoli zapewnić dogodny i bezpieczny dojazd do dwóch działek leżących po wschodniej stronie obwodnicy, ale nadal w graniach miasta, na których inwestor planuje budowę centrum handlowego N-Park Sochaczew. Ma ono przypominać centra handlowe zbudowane przez Napollo w Gorzowie Wielkopolskim czy ostatnio we Wrocławiu.

Centrum ma stanąć na dwóch niezabudowanych działkach, o łącznej powierzchni 2 hektarów, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie restauracji McDonalds. Wstępne założenia są takie, że do końca czerwca tego roku powstanie projekt budowy ronda, a prace w tym rejonie przeprowadzone zostałyby na przełomie 2022 i 2023 roku. Natomiast wiosną przyszłego roku Napollo rozpocznie budowę centrum handlowego.

Dodajmy, że inwestor, czyli Napollo to polska firma, która prowadzi działalność inwestycyjną od niemal piętnastu lat. N-Parki zaspokajają podstawowe potrzeby zakupowe klienta w głównych kategoriach, które uzupełnia oferta specjalistyczna. Kluczowe branże to spożywcza, moda rodzinna, akcesoria dla domu, zdrowie i uroda oraz gastronomia.

N-Parków w Polsce jest jedenaście, ale Napollo planuje otwierać kilka obiektów rocznie i dalej kupować działki pod inwestycje handlowe lub gotowe parki handlowe. N-Parki oferują zakupy w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców i o powierzchni najmu do ok. 15 tys. m2. N-Parki posiadają lokalizacje w całej Polsce. Jesienią 2021 dobiegła końca budowa N-Parku w Gorzowie Wielkopolskim, w Poznaniu zakończono modernizację pasażu z Eurospar, Rossmann, Pepco, RTV Euro AGD i Inmedio. Napollo jest także właścicielem galerii handlowych oraz kilkudziesięciu lokali handlowych.

Jerzy Szostak/UM Sochaczewa

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz