Trendy technologiczne dla rozwoju biznesu

Bardzo ważne jest to, że branża fintech i wiele firm musiało zmagać się z licznymi problemami w ciągu ostatniego roku. Pandemia koronawirusa zmusiła firmy do dokładnego przyjrzenia się swojej odporności na kryzys i zmiany. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liczyła się elastyczność i nowatorstwo, jak to zrobiły lata temu kasyna oferujące 10 darmowych spinów bez depozytu. Dziś nowe technologie są kluczem do nadążania za wymaganiami szybko zmieniającego się i niezwykle wymagającego rynku. Spojrzymy zatem na kilka trendów technologicznych, które pomagają napędzać rozwój fintech i biznesu.

Modele pracy zdalnej

Już od pewnego czasu zmierzaliśmy w kierunku bardziej elastycznych modeli pracy. Nic dziwnego, że narodowe kwarantanny, obostrzenia znacznie przyspieszyły tę zmianę. Praktycznie z dnia na dzień praca w domu stała się dla wielu z nas koniecznością. Od razu można było zaobserwować, że firmy, które mogły skierować fundusze na nowe technologie, radziły sobie całkiem dobrze. Nastąpił zatem wzrost wykorzystania przede wszystkim platform komunikacji biznesowej. Do tego doszła rzeczywistość wirtualna, płatności kryptograficzne. Mimo tego, że zaczynamy wygrywać z pandemią, to wszystko na to wskazuje, że modele pracy zdalnej staną się czymś oczekiwanym na rynku pracy, więc i same firmy muszą dostosować swój system do takiej pracy.

Sztuczna inteligencja

O sztucznej inteligencji wiemy już coraz więcej. Na różnych poziomach wprowadzana jest SI, uczenie maszynowe. Już teraz wykorzystywana jest do moderowania treści na portalach społecznościowych. W wielu firmach wraz z uczeniem maszynowym odpowiada za gromadzenie i przetwarzanie danych, co znacząco upraszcza wiele procesów w firmach. W połączeniu z bazami danych w chmurach daje to o wiele szybszy i lepszy dostęp do danych.

Usługi zbliżeniowe

W ubiegłym roku, kiedy kontakt fizyczny stał się zagrożeniem dla zdrowia, usługi zbliżeniowe z kolei stały się priorytetem dla konsumentów. Już teraz większość osób używa kart debetowych czy kredytowych regularnie jako środka bezpiecznych płatności podczas pandemii. Inwestycja w terminale płatnicze z opcją transakcji zbliżeniowych to już dziś podstawa. Szczególnie to widać choćby na przykładzie restauracji, barów, gdzie preferowane są właśnie płatności kartą, blikiem.

Ochrona i przetwarzanie danych

Dziś mamy do czynienia z mnóstwem systemów, gdzie gromadzone są i przetwarzane nasze dane. Podpisujemy umowę z operatorem TV, telefonii, przekazujemy mu swoje dane. Ludzie jednak coraz bardziej nieufnie podchodzą do tego, którym firmom udostępniają swoje dane. Ochrona danych stała się głównym elementem rozwoju biznesu. Coraz więcej konsumentów twierdzi, że jest bardziej skłonnych zaufać firmie, która prosi tylko o informacje, które są bezpośrednio związane ze sprzedawanymi produktami. Bardzo ważne są także przejrzyste zasady w zakresie naruszeń i szybkiej reakcji na problemy. Standardowe procesory danych nie są już adekwatne do obecnych czasów. Stawia się zatem na innowacje w blockchain, które zmieniają sposób obsługi przetwarzania danych, jak i również w wyspecjalizowane platformy.

Komunikacja z klientem

Nie da się ukryć, że to, czego chcą konsumenci, nieustannie zmienia się, szczególnie w następstwie pandemii. Przykładem tego są choćby zakupy online, które jeszcze bardziej stały się popularne. Wielu klientów szuka dla siebie także bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Konieczne są zatem nowe sposoby dotarcia do klientów. Niezbędne jest wobec tego inwestowanie w media społecznościowe, programy lojalnościowe, rabatowe, w stałą komunikację z klientami. Ważny jest do tego sposób budowania relacji z klientami. Wiele firm zaczęło korzystać z oprogramowania do analizy rozmów, dzięki czemu o wiele lepiej radzą sobie ze zmianami w bezpośrednim podejściu do odbiorców usług, produktów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz