Północna obwodnica coraz bliżej

POWIAT To już pewne, w ciągu najbliższych kilku lat zostanie wybudowana północna obwodnica Sochaczewa. Zostanie ona zrealizowana w ramach rządowego Program Budowy Dróg Krajowych 2030. Na jego realizację zostanie przeznaczonych prawie 300 miliardach złotych.

Z okazji otwarcia kolejnego odcinka drogi ekspresowej Via Baltica premier Mateusz Morawiecki poinformował o założeniach nowego programu budowy dróg na terenie kraju, który zostanie zrealizowany do 2030 roku. Program zakłada wybudowanie ośmiu tysięcy kilometrów nowoczesnych dróg. Głównie będą to inwestycje związane z dokończeniem budowy sieci autostrad i dróg ekspresowych, czyli brakujących odcinków: S10, S11, S12, S16, S74, przygranicznego odcinka A2, czy budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52. Ale nie tylko.

W programie znalazła się także budowa 263 kilometrowej Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej, czyli jak określono to w RPBDK budowa autostrady A50 oraz drogi szybkiego ruchu S50. OAW ma obciążyć jeszcze nie w pełni oddaną, a już mocno zakorkowaną obwodnicę Warszawy. Nowa trasa w zamyśle ma nie tylko przekierować ruch tranzytowy ze stolicy i jej obwodnicy, ale też znacząco ułatwić dojazd do mającego powstać Centralnego Portu Komunikacyjnego. A dojazd do niego z kierunku północno-zachodniego ma przebiegać przez powiat sochaczewski, w tym przez Sochaczew.

Wiadomo także, którędy trasa będzie przebiegała. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po konsultacji z samorządami naszego powiatu za najlepszy z czterech przedstawionych wariantów uznała tzw. wariant zielony. Dodajmy, że podobne stanowisko zajęli samorządowcy. Według przyjętego wariantu obecna droga krajowa nr 50 na niektórych odcinkach zostanie rozbudowana do parametrów trasy szybkiego ruchu.

W nowym przebiegu 50 czyli S50 będzie obchodziła Sochaczew od wschodu i za Młodzieszynem ponownie wchodziła w ślad obecnej trasy nr 50. Wstępnie przyjęto, że między Wiskitkami a Wyszogrodem powstanie pięć węzłów pozwalających kierowcom wjechać na przyszłą ekspresówkę. Na wysokości Sochaczewa wskazano dwa węzły – na przecięciu „pięćdziesiątki” z trasą nr 92 (między miejscowościami Kożuszki Parcelą a Chrzczanami) oraz styku z drogą nr 580 prowadzącą z Sochaczewa przez Leszno do stolicy. Dodajmy, że w tym wariancie przebieg S50 pokrywa się częściowo z planowaną przez samorząd Mazowsza północną obwodnicą Sochaczewa i Żelazowej Woli. A ta ma za zadanie wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy, odbywający się drogą wojewódzką nr 580.

Jerzy Szostak

fot.pixabay

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz