
TERESIN W Urzędzie Gminy Teresin działa już od kilku dni Punkt Potwierdzający Profile Zaufane. Obsługuje go Biuro Obsługi Mieszkańców w urzędzie gminy. Kontakt telefoniczny (46) 864 25 65, email: biuroobslugimieszkancow@teresin.pl
Punkt czynny jest w godzinach pracy urzędu. W poniedziałki i wtorki w godzinach. 8.00 -16.00, w środy – 8.00 -18.00, a w czwartki i piątki 7.00 -15.00.
W Punkcie można nie tylko potwierdzić Profil Zaufany, ale także przedłużyć jego ważność lub go unieważnić. Profil zaufany to podpis elektroniczny, dzięki któremu obywatel może załatwiać sprawy administracyjne drogą elektroniczną. System identyfikuje osobę, która ten podpis wykorzystuje. Profil zaufany w przeciwieństwie do bezpiecznego podpisu elektronicznego jest bezpłatny i w kontaktach z administracją zastępuje podpis odręczny.
Aby utworzyć, a następnie potwierdzić ten Profil trzeba złożyć wniosek na stronie portalu https://pz.gov.pl i potwierdzić go. Następnie w terminie 14 dni zgłosić się do wybranego przez siebie Punktu Potwierdzającego. Można też założyć i potwierdzić Profil Zaufany online za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Jeżeli w okresie 14 dni od daty złożenia wniosku nie będzie potwierdzenia wniosek zostaje wycofany.
Po pozytywnej weryfikacji danych osoby, pracownik potwierdza Profil na okres 3 lat i jego ważność może być ponownie przedłużana na taki sam okres. Tożsamość osoby potwierdzana jest na podstawie dowodu osobistego albo paszportu. Posiadacze profilu mogą przy jego pomocy podpisywać elektronicznie dokumenty składane przez internet w placówkach administracji państwowej. Zastępuje to dotychczasowe drukowanie, podpisywanie i wysyłanie dokumentów pocztą, nie wspominając już o składaniu dokumentów osobiście w placówce administracji lub urzędu. Posiadacz profilu zaufanego może obecnie skorzystać z szerokiej listy usług on-line, na różnych portalach administracji publicznej.
BN
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis