
Kilka dni temu Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ogłosił nabór wniosków do programu usuwania i unieszkodliwianie azbestu z terenu województwa mazowieckiego. Fundusz nie przyjmuje indywidualnych podań, rozpatruje tylko zbiorcze wnioski przygotowane przez urzędy miast i gmin. W Sochaczewie kompletowaniem takiej listy zajmuje się Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego. Nabór wniosków już ruszył, zostało zatem mało czasu na zebranie dokumentów.
– Lista rodzin zainteresowanych zdjęciem eternitu z dachu, jego zabraniem i unieszkodliwieniem jest tworzona na bieżąco, przez cały rok, ale czekamy na kolejne. Prosimy o kontakt telefoniczny, a wtedy wyjaśnimy, co należy zrobić, by za darmo pozbyć się eternitu z posesji – mówi Agnieszka Tomaszewska, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska UM.
Zgodnie z zasadami programu, tam gdzie właściciele domów prywatnych sami poradzili sobie ze zdjęciem eternitu, ratusz i WFOŚiGW pokryją koszty zabrania płyt z podwórka, ich transportu i bezpiecznej utylizacji. Na posesjach, gdzie azbestowe płyty nadal leżą na dachach, ich usunięciem zajmie się specjalistyczna firma wybrana przez ratusz w przetargu. Potem płyty zabierze i unieszkodliwi.
Zainteresowani udziałem w akcji proszeni są o kontakt telefoniczny, do 8 maja, z Wydziałem Ochrony Środowiska UM (tel. 46 862-22-35 wew. 337 lub 397). Pamiętajmy, że następna taka okazja będzie dopiero za rok.
źródło: UM
fot.pixabay
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis