
SOCHACZEW Chociaż Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, jak inne placówki kultury, na czas epidemii jest zamknięte, to jednak pracownicy muzeum działają.
Obecnie trwa zbieranie ofert w przetargu na naprawę zabytkowej lokomotywy spalinowej Lxd2-250. Lokomotywa ta zbudowana została w 1983 roku w zakładach FAUR w Bukareszcie (Rumunia). Przez 18 lat lokomotywa ta pracowała na Przeworskiej Kolei Dojazdowej i w Cukrowni Kruszwica. W 2001 roku maszyna stała się jednym z obiektów muzealnych. Lokomotywa Lxd2-250 posiada oryginalny sześciocylindrowy rzędowy silnik Maybach MB8336b o mocy 450 KM. W ramach naprawy ma być on zamieniony na dwunastocylindrowy, widlasty, polski silnik ZM Wola H-12 na licencji Henschel o mocy 505 KM.
Na wcześniejszy przetarg w listopadzie nie było chętnych do naprawy. Obecnie Muzeum stara się ponownie wyłonić wykonawcę remontu. Wyremontowana lokomotywa ma w planach prowadzić pociągi turystyczne z Sochaczewa do Wilczy Tułowskich. Czy uda się, okaże się już niebawem.
BN
fot.archiwum
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis