Główne drogi jak nowe.

Gdy 9 grudnia 2003 roku na obwodnicy przecięto wstęgę i przejechały nią pierwsze samochody, w życie weszły przepisy ustawy nakazujące samorządom przejęcie od GDDKiA opieki nad odcinkami dróg krajowych zastąpionych obwodnicami.

W naszym przypadku oznaczało to 6,3 km bardzo zniszczonych dróg: Płockiej, Warszawskiej, Traugutta, Licealnej, Żyrardowskiej, Łowickiej oraz mostu na Bzurze. Od początku było wiadomo, że „krajówki” są w fatalnym stanie i trzeba się zabrać za ich generalny remont. Ale jak zamknąć np. Warszawską, główną arterię, ciasno zabudowaną domami, do tego jedyną alternatywę dla kierowców jadących z Poznania do stolicy, gdy na obwodnicy dojdzie do stłuczki i zostaje ona zablokowana? Pytań było więcej – jak zapewnić dojazd do posesji, dojście do domów, jak zabrać śmieci, którędy ma dojechać karetka?

Na przysłowiowy pierwszy ogień poszła ulica Traugutta. Prace  prowadzono w dwóch etapach, od sierpnia 2008 roku do grudnia 2009, i pochłonęły one 2,8 mln zł. Jak podkreślał w czasie jej otwarcia ówczesny burmistrz, ulica została urządzona w wysokim standardzie: ma nowe chodniki, ścieżkę rowerową, zbudowano zatoki parkingowe, zatoczki dla autobusów ZKM, ustawiono stylizowane lampy. Ogłosił jednocześnie, że kolejna remontowana będzie ulica Warszawska.  Traugutta i Warszawska to był chrzest bojowy dla samorządu, a zatem gdy mieszkańcy (i przedsiębiorcy mający tam sklepy) przeżyli ich przebudowę, kolejnych prac nie dało się zatrzymać. Po 2011 roku ratusz oraz powiat zabrały się za ulicę Staszica, most na Bzurze, Trojanowską, Licealną, Towarową wraz z ulicami przy stacji PKP, plac Obrońców Sochaczewa czy ostatnio Głowackiego i 15 Sierpnia. Na uwagę zasługują też działania Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, który w kilka lat przebudował niemal wszystkie swoje drogi leżące w granicach Sochaczewa. Wystarczy przypomnieć budowę rond w Chodakowie oraz u zbiegu ulic Licealnej z Żyrardowską, odbudowę mostu na Utracie, mostu na Pisi w Boryszewie, asfalty i ścieżki rowerowe przy 15 Sierpnia, Chodakowskiej i Chopina, lifting alei 600-lecia i Piłsudskiego,  prawie 2 km chodnika przy ulicy Wyszogrodzkiej. A to wszystko w dziesięć lat!

UM

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz