Strona główna Mazowsze Pociągi pojadą inaczej

Pociągi pojadą inaczej

296
0
PODZIEL SIĘ
fot. Koleje Mazowieckie

Dla dojeżdżających do Warszawy nadchodzi trudny okres. Część pociągów należących do Kolei Mazowieckich zostanie odwołana, a w przypadku innych ich czas jazdy zostanie wydłużonych.

W niedzielę, 13 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład kursowania pociągów należących do Kolei Mazowieckich i na pewno nie jest to rozkład marzeń.

Największe zmiany związane są z rozpoczęciem prac nad przebudową stacji Warszawa Zachodnia. Tam ma potrwać trzy lata i kosztować prawie 2,4 mld zł. Pierwsza faza modernizacji będzie obowiązywała w okresie 13-31 grudnia. W tym okresie część połączeń, z uwagi na utrudnienia związane z przebudową stacji, zostanie odwołana. Wybrane połączenia będą kursowały przez stację Warszawa Centralna z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Dodatkowo w godzinach wieczornych 14 grudnia nastąpi całkowita przerwa w ruchu na linii średnicowej podmiejskiej. Część połączeń będzie kursowała przez stację Warszawa Centralna, a niektóre skończą i rozpoczną bieg na stacji Warszawa Wschodnia.

To jednak nie koniec złych wiadomości. Nadal będzie trwała modernizacja linii na odcinku Sochaczew – Bednary (Łowicz Główny), w związku z czym wybrane połączenia zostaną zastąpione przez komunikację autobusową. Jakby tego było mało z uwagi na przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki od 13 grudnia 2020 roku do 4 lutego 2021 roku będą występować utrudnienia w kursowaniu pociągów na odcinku Ożarów Mazowiecki – Błonie. Część pociągów zostanie odwołana, wybrane pociągi będą kursowały w relacji skróconej.

Ale mamy też dobrą wiadomość dla dojeżdżających do Warszawy. Wraz ze zmianą rozkładu, czyli od 13 grudnia pasażerowie na tarasie Warszawa – Sochaczewa będą podróżowali kolejnym nowoczesnym pociągami Flirt. Zostały one zakupione pod koniec listopada przez Koleje Mazowieckie od firmy Stadler. A jak zapewniają władze spółki KM kolejne tego typu pociągi pojawią się na tej linii w przyszłym roku i zastąpią część przestarzałego taboru. Nowe pociągi, które osiągają prędkości 160 km/h są klimatyzowane, wyposażone w informacje wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED.

Jerzy Szostak