Strona główna Sochaczew miasto Znacznie więcej spraw załatwimy w BOK na parterze

Znacznie więcej spraw załatwimy w BOK na parterze

128
0
PODZIEL SIĘ
urząd miasta sochaczew
Od 8 czerwca nastąpią zmiany w systemie obsługi mieszkańców korzystających z usług Urzędu Miejskiego. Od tego dnia zdecydowaną większość spraw będzie można załatwić na parterze, w rozbudowanym o dodatkowe stanowiska Biurze Obsługi Klienta  i Biurze Podawczym. Mieszkańcy nie będą musieli chodzić po piętrach, szukać odpowiedniego wydziału, gdyż wszystkie wnioski, podania, wyjaśnienia i pomoc w wypełnieniu dokumentów uzyskają w BOK.

Jak mówi sekretarz miasta Andrzej Wierzbicki, ma być sprawniej, łatwiej i szybciej.  Zmiany mają poprawić komfort, czas i jakość obsługi, a także bezpieczeństwo mieszkańców. Wprowadzając je ratusz ma na względzie doświadczenia ostatnich trzech miesięcy, gdy z przyczyn sanitarnych obsługa mieszkańców odbywała się tylko na parterze, i tylko w ograniczonym zakresie.

– Oczywiście wszyscy liczymy, że wirus będzie ustępował, ale nikt nie zagwarantuje, że nie dojdzie do powtórki sytuacji z marca, do ponownego zamknięcia urzędów, sądów, administracji skarbowej. Z tego powodu robimy wszystko, by nawet przy wzroście liczby zachorowań i powrocie obostrzeń sanitarnych, zapewnić naszym mieszkańcom dostęp do pełnego wachlarza usług świadczonych przez urząd – dodaje sekretarz miasta Andrzej Wierzbicki.

Od 8 czerwca w miejscu obecnego Biura Obsługi Klienta, naprzeciw wejścia do UM, znajdą się cztery nowe stanowiska, a obsługą mieszkańców zajmą pracownicy:

  • Wydziału Ochrony Środowiska – pobierzemy tu i złożymy deklarację śmieciową, korektę deklaracji, odbierzemy worki na odpady, zasięgniemy informacji o warunkach programu Czyste Powietrze, wycince drzew z własnej posesji czy przystąpienia do programu usuwania azbestu.
  • Wydziału Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia – pobierzemy i złożymy wniosek o przyznanie Sochaczewskiej Karty Mieszkańca, Karty Rodziny, Seniora, Weterana i Honorowego Dawcy Krwi, wypełnimy wniosek o przyznanie świadczenia 500+, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego lub świadczenia „Dobry Start”.
  • Referatu Podatkowego – dowiemy się, ile w danym roku mamy zapłacić podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego czy od środków transportowych, na jaki numer konta przesłać pieniądze, złożymy wniosek o zwrot nadpłaty w podatkach i opłatach lokalnych, otrzymamy zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, sprawdzimy stan zaległości, dowiemy się jak wypełnić deklarację podatkową.
  • Referatu Obsługi Inwestora i Działalności Gospodarczej – złożymy wniosek o wpisanie firmy do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wykreślenie jej lub dokonanie zmiany we wpisie do centralnej ewidencji, zawieszenie lub wznowienie działalności, uzyskamy zaświadczenie potwierdzające dane z ewidencji, złożymy wniosek o wydanie licencji na świadczenie usług taksówką.

Pomieszczenia dotychczas zajmowane przez kasę zajmie Biuro Podawcze, przyjmujące wszelkie pisma, podania i wnioski, udzielające informacji o sposobie załatwiania spraw w UM.

Tuż obok Biura Podawczego znajdą się dwa stanowiska do obsługi mieszkańców chcących skorzystać z pomocy pracowników pozostałych wydziałów UM, które na parterze nie będą miały swych delegatur. Mieszkaniec poprosi w Biurze Podawczym o rozmowę z pracownikiem danego wydziału, ten zejdzie na dół, a jeśli trzeba będzie zajrzeć do dokumentacji lub map, zaprosi mieszkańca do biura. Po zakończonej obsłudze urzędnik odprowadzi go do BOK.

W UM nie będzie kasy. Wszelkich płatności gotówkowych już teraz można dokonywać – bez żadnych kosztów – w oddalonym od UM o kilkadziesiąt metrów Banku Spółdzielczym przy ul. Reymonta. W banku oraz jego filiach (LUX, ul. Pokoju 13, LUX, ul. Gawłowska 45, Kaufland, al. 600-lecia 39) każda wpłata dokonywana przez osobę fizyczną na konto ratusza, na indywidualne subkonto podatkowe czy śmieciowe – zwolniona jest z opłat. Wpłacający musi podać kwotę oraz numer rachunku, na które chce przelać pieniądze. Informacje o indywidulanym numerze subkonta podatkowego i śmieciowego mieszkańcy znajdą w korespondencji przesyłanej przez UM. Ratusz docelowo planuje zakup, i montaż w holu UM, wpłatomatu, by była możliwość wnoszenia opłat na miejscu.

Proces przenoszenia coraz większej liczby usług do BOK trwa od lat. Na parterze UM można m.in. załatwić wszystkie sprawy z zakresu stanu cywilnego i spraw obywatelskich. Odbierzemy tu akt ślubu, akt urodzenia dziecka, akt zgonu, odbierzemy dowód osobisty, dokonamy zameldowania lub wymeldowania spod konkretnego adresu, a także potwierdzimy profil zaufany ePUAP. Dodajmy, że cały BOK od lat jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

źródło: UM