Strona główna Sochaczew miasto Umowa na budowę zaplecza technicznego dla nowych pojazdów FLIRT KM w Sochaczewie...

Umowa na budowę zaplecza technicznego dla nowych pojazdów FLIRT KM w Sochaczewie podpisana 

248
0
PODZIEL SIĘ

22 czerwca Koleje Mazowieckie podpisały ze spółką Stadler Service Polska umowę na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie na terenie należącym do Kolei Mazowieckich. W nowoczesnym obiekcie o powierzchni ok. 2500 m kw. Stadler będzie prowadził usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT zamówionych przez przewoźnika w ramach kontraktu ramowego zawartego w 2018 roku. Wartość inwestycji to 20 mln zł.

Podczas podpisania umowy Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich powiedział: chciałbym podziękować firmie Stadler za dobrą współpracę związaną z realizacją zamówienia na nowe pojazdy FLIRT. Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią Covid-19, realizacja kontraktu na pierwsze pojazdy jest już w ostatniej fazie – obecnie trwają odbiory techniczne. Podpisana dzisiaj umowa jest dla nas, ale i dla naszych pasażerów gwarancją na niezakłóconą eksploatację nowych pojazdów. To kolejny ważny, wspólnie realizowany projekt, dzięki któremu poprawi się komfort i jakość podróży po Mazowszu.

 W ramach zawartej umowy wybudowana zostanie hala serwisowa o łącznej powierzchni 2500 m kw. wyposażona w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, wraz z infrastrukturą torową, drogową oraz parkingiem. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”.  Plany zakładają, że nowy obiekt zostanie oddany do użytkowania na jesieni przyszłego roku. Zgodnie z umową w przypadku zapotrzebowania zaplecze będzie można rozbudować.

W nowopowstałym zapleczu technicznym Stadler będzie wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT na poziomach od P1 do P3 jak również naprawy bieżące. Pojazdy FLIRT Stadlera eksploatowane
w Polsce są znane z wysokiej jakości i bardzo dobrych wskaźników niezawodności i gotowości.

– Osiąganie tak dobrych rezultatów jest możliwe dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w utrzymaniu taboru. Bardzo się cieszę, że będziemy mieli do dyspozycji nowoczesne zaplecze techniczne, w którym będziemy mogli zadbać o to, by nowe pojazdy FLIRT Kolei Mazowieckich były bezpieczne, sprawne i dobrze służyły naszemu klientowi – powiedział Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.

 – Zapewnienie utrzymania i serwisowania taboru, jest dla Spółki równie ważne, jak jego zakupy. Bez odpowiedniego zaplecza technicznego: hal przeglądowych wyposażonych w odpowiedni sprzęt, warsztatów, magazynów oraz infrastruktury torowej,  nie możemy myśleć o kompleksowej realizacji usług przewozowych. Podpisana umowa daje nam długoletnią gwarancję, że nasze pojazdy będą w dobrych rękach, dzięki czemu będziemy mogli oferować usługi na wysokim poziomie – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

O firmie Stadler

Stadler, dostawca systemowych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych, produkuje pociągi ponad 75 lat. Posiada siedzibę we wschodniej Szwajcarii i zatrudnia ponad 11 000 pracowników w licznych zakładach produkcyjnych i biurach inżynieryjnych oraz 40 placówkach serwisowych. Posiada szeroką gamę produktów w segmentach pojazdów ruchu miejskiego i kolejowego: tramwajów, pociągów metra, pociągów regionalnych, podmiejskich, międzymiastowych oraz dalekobieżnych. Produkuje również wagony pasażerskie, a także lokomotywy liniowe i manewrowe – między innymi najmocniejszą elektryczno-spalinową lokomotywę
w Europie. Stadler pozostaje światowym liderem w produkcji pojazdów szynowych z napędem zębatym.

 Marta Jarosińska