Strona główna Sochaczew miasto Pieniędzy w bankach nie zabraknie

Pieniędzy w bankach nie zabraknie

283
0
PODZIEL SIĘ
SONY DSC

Panika wywołana epidemią koronawirusa, że w ubiegłym tygodniu część sochaczewskich banków przeżywało oblężenie. Ludzie stali w kolejkach, aby dokonać opłat czy wypłacić pieniądze.

Część z nich twierdziła, że w związku z wprowadzonymi ograniczeniami banki zostaną zamknięte, a tym samym ich klienci zostaną pozbawieni pieniędzy. A tych, jak przekonywano, zabrakło już w części sochaczewskich bankomatów. Jest to oczywiście nieprawda. Wprowadzone obostrzenia nie przewidują zamknięcia banków. Restrykcje dotyczą jednie liczby osób, które w danej chwili mogą przebywać na terenie danej placówki bankowej. A z tym bywa różnie i zależy to od indywidualnej decyzji banków. Część z nich wpuszcza do środka po dwie, trzy osoby, inne po jednej. Nie wierzmy także informacjom, według których w bankach zabraknie pieniędzy, te są i będą.

Dlatego apelujemy do wszystkich, aby nie popadali w panikę, a wizyty w bankach ograniczyli do niezbędnego minimum ze względu na możliwość zarażenia się koronawirusem podczas stania w kolejkach. Z podobnym apelem, szczególnie do osób starszych występują również władze miasta. Chodzi szczególnie o dokonywanie opłat śmieciowych i podatków lokalnych w sytuacji, gdy kasa Urzędu Miejskiego – ze względu na epidemię – została zamknięta. Zatem, aby nie narazić siebie i najbliższych, skorzystajmy z bankowości elektronicznej.

Apeluję do mieszkańców, zwłaszcza seniorów, aby nie chodzili do banków lub na pocztę z opłatami śmieciowymi i podatkami lokalnymi. Na pewno w ich otoczeniu są osoby, które w imieniu seniora wykonają przelew z domu, z własnego rachunku bankowego. Z sąsiadem czy wnukiem można się rozliczyć w gotówce. To lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie niż wizyta w banku, gdzie osoby starsze czekają na swoją kolej wraz z innymi klientami – mówi burmistrz Piotr Osiecki. Dodając, że w związku ze zmianą banku obsługującego Urząd Miasta, która miała miejsce na przełomie 2019 i 2020 roku, kilka tygodni temu do wszystkich podatników rozsyłano pisemne informacje o nowych numerach kont. Pierwsze pismo dotyczyło indywidualnego konta do opłat śmieciowych (wygenerowano około 5,5 tysiąca subkont), drugie pismo zawierało numer konta do rozliczenia się z podatków lokalnych. Takie pisma powinny dotrzeć do każdego właściciela domu, spółdzielni i zarządcy wspólnoty.

Dodajmy, że jeśli ktoś zagubił pismo z numerem subkonta, o jego podanie może się zwrócić telefonicznie do Referatu Podatkowego lub Wydziału Ochrony Środowiska UM. Telefon na centralę: 862-22-35.

Jerzy Szostak

Fot.: Jerzy Szostak