Samorząd Gminy Brochów wyrażając swoje zaniepokojenie w związku z problemami występującymi w zakresie gospodarki odpadami nie pozostaje bezczynny i dokłada wszelkich starań aby zminimalizować drastycznie rosnące koszty odbioru odpadów.
Od początku roku trwają prace związane z przygotowaniem Gminy Brochów do przetargu na odbiór odpadów komunalnych. Prace te były, także wymuszone zmienioną ustawą, która narzuca zmiany w systemie odbioru odpadów.
Narzucone ustawowo zmiany polegały między innymi na wprowadzeniu dwukrotnego odbioru odpadów w okresie letnim co powoduje bezpośrednio niesprawiedliwy wzrost kosztów dla mieszkańców.
Ustawowe zmiany narzuciły konieczność zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Brochów. Zmiany dotyczą zwolnienia z części opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi obejmujące rodziny wielodzietne w ramach karty dużej rodziny na wprowadzenie zniżki dla osób deklarujących kompostowanie bioodpadów. Ta zmiana daje możliwość każdemu mieszkańcowi gminy na skorzystanie ze zniżki w ramach kompostowania a w opinii lokalnej społeczności daje możliwość każdej osobie w równym stopniu na skorzystanie z ulgi.
Zmiany takie dotyczą opłat za odbiór odpadów w gminie Brochów, a nowe opłaty będą opłatami miesięcznymi. W obecnej chwili trwają procedury przetargu, które wyłonią firmę odbierającą odpady od mieszkańców. Priorytetem w przygotowaniach przetargu dla samorządu gminy było przygotować przetarg w takiej formie aby ceny dla mieszkańców były jak najniższe.
UG Brochów
fot.pixabay