Strona główna Uroda ZABURZENIA W ORGANIZMIE A NADMIAR TŁUSZCZU

ZABURZENIA W ORGANIZMIE A NADMIAR TŁUSZCZU

176
0
PODZIEL SIĘ

 

 Szczupłe nogi i uparta oponka na brzuchu. Wiele osób ubolewa nad nieproporcjalnością sylwetki, spowodowaną gromadzeniem się tłuszczu w określonym miejscu. Kiedy tak się dzieje, oznacza to, że w organizmie występują jakieś zaburzenia.

Górna część ciała

Nadmiar tłuszczu w tej części ciała spowodowana jest nadmiarem pożywienia. Jeśli jemy zbyt dużo, a wydatki energetyczne pozostają na normalnym poziomie, jedzenie przekształca się w tłuszcz i odkłada.

Ma to poważne konsekwencje, ponieważ przekarmione komórki szybko się dzielą i przedwcześnie starzeją. W młodości organizm próbuje walczyć z dużą ilością kalorii, ale z upływem lat zdolność ta maleje.

Brzuch

Brzuszny nadmiar tłuszczu spowodowany jest nadmiarem insuliny. Przyczyną takiego rozregulowania hormonalnego jest zaburzenie metaboliczne lub nerwowe. Stres wpływa na procesy neurowegetatywne, wydzielnicze i tkankowe:

– żołądek produkuje zbyt dużo kwasu, co powoduje uczucie wilczego głodu;

– układ wegetatywny reaguje mechanicznymi reakcjami i pobudza nieprawidłowe zachowania dietetyczne;

– w tkankach dochodzi do zwiększania objętości i liczby komórek, co powoduje nadwagę;

– stres zaburza oddech, co powoduje niewłaściwe dotlenienie i złe funkcjonowanie całego organizmu.

Dolna część ciała

Za nadmiar tłuszczu na pośladkach, biodrach i nogach odpowiedzialne są hormony żeńskie.

Zaburzenia ich poziomu powodują gromadzenie tłuszczu oraz przekształcanie cukrów w tłuszcze.

„Bryczesy” na udach są pierwszą konsekwencją zaburzeń poziomu hormonów. Tłuszcz odkłada się na pośladkach, na bokach ud i wewnątrz na wysokości kolan.

Co robimy?

Zredukować ilość wchłanianych kalorii, żeby dostosować ich poziom do swojego zapotrzebowania energetycznego i dbać o dostarczenie niezbędnej ilości wszystkich składników w codziennej diecie. Dbać o właściwy rozkład posiłków w ciągu dnia. Jeden duży posiłek nie jest dobry, trzeba spożywać kilka mniejszych, dostarczając stopniowo układowi trawiennemu materiału. Aktywność fizyczna i jeszcze raz aktywność fizyczna. Nauczyć się właściwego oddychania. Powolne i głębokie oddychanie sprzyja odprężeniu, natlenia krew, ułatwia zużywanie glukozy i dostarcza energii, oraz pomaga opanować stres. Poddać się zabiegom kosmetycznym pomagającym rozbiciu i zmniejszeniu tkanki tłuszczowej.

Hanna KLasztelan

fot.pixabay

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułLepiej zostań w domu
Następny artykułPoszukiwany udawał brata