Strona główna Biznes Prasa ma przewagę

Prasa ma przewagę

428
0
PODZIEL SIĘ

Czas mija jak oszalały. Niedawno w tym miejscu snułem swoje noworoczne plany i postanowienia a już za moment przyjdzie czas podsumowań mijającego roku. Dla mnie był on bardzo udany. Dla naszego tygodnika także.

Za rok Express Sochaczewski wejdzie w pełnoletność, co będzie się wiązać z pewnymi zmianami i niespodziankami. Zapewne przed nami jeszcze wiele lat na sochaczewskim rynku prasy. Bo mimo zachłyśnięcia się przez wiele osób Internetem, prasa ma nad nim gigantyczna przewagę. Dość wspomnieć, że teksty w gazetach czytamy dłużej niż te internetowe. Tam skaczemy od newsy do newsa.

Jak wynika z Polskich Badań Czytelnictwa Kantar MillwardBrown   reklamy wydrukowane na papierze przykuwają większą uwagę niż te publikowane w Internecie. Sprawdzono, jak odbierana jest przez czytelników reklama w prasie drukowanej w porównaniu z reklamami cyfrowymi publikowanymi w sieci na portalach nie należących do wydawców prasy. Badania przeprowadzane z wykorzystaniem urządzenia śledzącego ruch gałek ocznych wypadły na zdecydowaną korzyść papierowych artykułów i reklam.

Jak zauważają fachowcy od rynku reklam, postępująca digitalizacja nie pozbawia przewagi, jaką ma prasa na rynku reklamy. Jest wręcz odwrotnie. Prasa staje się produktem coraz bardziej ekskluzywnym. I ten proces będzie się jeszcze pogłębiał, wzmacniając przewagę prasy jako nośnika reklamowego nad innymi kanałami. Gdyż w Internecie przyjęło się traktować reklamy jako swoiste „przeszkadzacze”, które utrudniają dostęp do informacji. Zresztą zwykle są to wtórne wobec prasy informacje. Wrzucane na zasadzie „kopiuj- wklei”.

Zaś odpowiedni kontekst dla reklam zamieszczanych w gazetach, uwiarygadnia reklamę.

Na przykład z badań przeprowadzonych w USA przez firmę MarketingSherpa wynika, że reklamy w drukowanych gazetach i magazynach są najbardziej zaufanym źródłem. Kolejne miejsce zajmują reklamy telewizyjne oraz katalogi i broszury reklamowe przychodzące do domów pocztą. Dopiero potem plasują się reklamy radiowe i   zewnętrzne (billboardy itp). Na szarym końcu są reklamy internetowe.

I ta tendencja ma się pogłębiać. Co dobrze wróży naszemu tygodnikowi. nie tylko na zbliżający się 2020 rok.

Janusz Szostak

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKronika kryminalna
Następny artykułNasz człowiek w Katowicach