Strona główna Sochaczew miasto Miasto zmienia bank

Miasto zmienia bank

320
0
PODZIEL SIĘ

Przez lata obsługą bankową budżetu miasta, w tym podległych mu placówek oświaty, jednostek kultury, sportu i pomocy społecznej zajmował się Bank Pekao S.A. Teraz te obowiązki przejmie na cztery lata Bank Spółdzielczy w Sochaczewie przy ulicy Reymonta 18.

Wybór nowego, tańszego banku, który będzie obsługiwał miejski samorząd, powoduje, że od 1 grudnia zmieniają się numery nie tylko wszystkich kont Urzędu Miejskiego, ale też szkół podstawowych, przedszkoli, żłobka, MOPS, Dziennego Domu Pomocy Społecznej, Środowiskowego Domu Samopomocy, ZKM, MOSiR, Zakładu Gospodarki Komunalnej, Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą, Miejskiej Biblioteki Publicznej, Sochaczewskiego Centrum Kultury, Miejskiego Zespołu Ekonomiczno–Administracyjnego. Od grudnia wypłatą zasiłków i świadczeń przyznawanych przez MOPS także zajmie się Bank Spółdzielczy.

Tym samym bank będzie musiał w krótkim czasie otworzyć około 22 600 kont i subkont powiązanych z budżetem miasta. Nowe będą również indywidualne konta podatkowe oraz śmieciowe. W przypadku tych ostatnich trzeba będzie uruchomić około 5,5 tysiąca nowych rachunków i zawiadomić o tym osoby płacące za śmieci, a to z pewnością nie zajmie kilku dni.

Najbliższa rata opłaty śmieciowej, za ostatnie dwa miesiące kończącego się roku, powinna zostać zapłacona do 15 grudnia. Prosimy o wnoszenie należności na dotychczas funkcjonujące, stare subkonta, ponieważ do tego czasu Wydział Ochrony Środowiska nie będzie w stanie przygotować ponad pięciu tysięcy pism, zaadresowanych do każdej rodziny, ze wskazaniem nowego numeru jej rachunku. Termin kolejnej raty przypadnie w połowie lutego, i liczę, że już wówczas uda się dostarczyć do wszystkich stosowne zawiadomienia – mówi Agnieszka Tomaszewska, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska.

Podobnie będzie z subkontami, na które wnosimy opłaty z tytułu podatku od nieruchomości.

Czeka nas bardzo poważna operacja uruchomienia tysięcy subkont i przygotowania takiej samej liczby decyzji podatkowych, już z nowymi kontami. Jak co roku decyzje będą dostarczane do każdego podatnika do domu. Liczę, że pierwsze zawiadomienia trafią do mieszkańców w połowie stycznia – stwierdza Renta Rosińska-Pietrzak, kierownik Referatu Podatkowego UM.

Jak informuje Urząd Miejski, stare konto główne o numerze 90 1240 1822 1111 0000 0719 8427 – będzie aktywne tylko do 31 grudnia 2019 roku. Nowe konto główne UM o numerze 77 9283 0006 0043 0197 2000 0020 – przyjmuje wpłaty od 1 grudnia 2019 roku. Trafiają na nie m.in. opłaty skarbowe, za dzierżawę gruntów, zajęcie pasa drogowego, wieczyste użytkowanie, ustawienie reklamy na gruncie miasta, za wydanie licencji alkoholowych itd.

UM /es

fot.pixabay