Strona główna Dobre rady Domena a pozycjonowanie. Jak dobrze wybrać?

Domena a pozycjonowanie. Jak dobrze wybrać?

106
0
PODZIEL SIĘ
Businesswoman in modern office working with tablet in hand

Czy zdawałeś sobie kiedyś sprawę z tego, że to w jaki sposób odbierana jest prowadzona przez Ciebie strona internetowa, albo to czy w ogóle użytkownicy sieci na nią natrafiają w dużym stopniu uzależnione jest od tego, jaką nazwę wybrałeś niegdyś dla swojej wirtualnej platformy?

Nawet najlepsza pod kątem contentu strona www nie obroni się sama. Musi mieć idealnie dopasowaną do niej domenę. Jako idealne dopasowanie rozumiemy tu natomiast nie tylko ciekawie brzmiący zbitek słów, ale przede wszystkim świetny wybór fraz do pozycjonowania.

W zgodzie z Google

Jeżeli Twoja nazwa serwisowa jest zbyt kreatywna, za bardzo fantazyjna, albo przesadnie oryginalna, niestety prawdopodobnie spadają Twoje szanse na wybicie się w sieci. Podobnie, kiedy nazwa, jaką wybrałeś jest zbyt ogólnikowa. Jak wskazują eksperci ze znanych marek typu Linuxpl.com – tak samo ważna okazuje się domena, jak i końcówka adresowa. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie kieruje się pewnymi sprawdzonymi zasadami, a wręcz posiada pewna charakterystyczną strategię. Otóż specyfika działania Google wiąże się z przypisywaniem określonej wagi odpowiednim kluczowym wyrażeniom znajdującym się w domenie. Dlatego też między innymi z tego powodu proces wyboru nazwy Twojego serwisu nie powinien być dokonywany przypadkowo i w ciemno, a najlepiej po uprzedniej wnikliwej i profesjonalnej konsultacji ze specjalistami w tej dziedzinie- ponownie odsyłamy do przykładowej firmy Linuxpl.com, która działa w tej branży od lat.

Jakie czynniki istotne?

Kiedy decydujesz się na uruchomienie swojej wirtualnej platformy online, obowiązkowe jest, żebyś wziął pod uwagę podczas wyszukiwania wolnej domeny kilka bardzo ważnych parametrów. Mowa tu nie tyle o ogólnych czynnikach, jakie często są brane pod uwagę przez statystycznego Kowalskiego, ale o bardziej fachowym podejściu do tematu i spojrzeniu na swoją przyszłą nazwę adresową od strony Google. Do owych czynników jakie niewątpliwie są nie bez znaczenia, jeśli mowa o poszukiwaniach idealnej domeny z perspektywy SEO zaliczyć trzeba markę, linkability oraz rankability. Jako drugi z wymienionych parametrów rozumie się możliwości rankingowe danej nazwy www, a trzeci odnosi się z kolei do opcji linkowania.