Strona główna Uroda JESIENNA CHANDRA

JESIENNA CHANDRA

52
0
PODZIEL SIĘ

Niektórzy słysząc o jesiennych objawach zaburzeń nastroju, natychmiast mówią „To jest właśnie mój problem”. Jesień i zima zawsze wydaje nam się wyjątkowo ponura. Pocieszmy się, że w naszym klimacie bardzo wiele osób wpada w czarny nastrój.

Sezonowe zaburzenia nastroju /chandra/ są szczególnie szeroko rozpowszechnione w czasie jesienno-zimowym z powodu braku światła słonecznego.

Do objawów należą łagodna lub silna depresja, niski poziom energii, przedłużony sen, ochota na cukier i skrobię oraz przybieranie na wadze. Brak światła słonecznego powoduje niedobór związków regulujących nastrój, takich jak serotonina (hormon szczęścia).

Co możemy poradzić na chandrę?

Rozpromień się! Zrób wszystko, aby zwiększyć ilość   naturalnego światła przenikającego do domu. Rozsuń zasłony, zrezygnuj z rolet, a nawet firan. Podczas słonecznych dni wychodź na spacer. Choć słońce może nie jest takie jak latem, ale skuteczniejsze niż żarówki w pomieszczeniach. Unikaj sztucznego światła w ciągu dnia.

Zaplanuj sobie wakacje w ciepłe kraje (nawet tygodniowe), a łatwiej złagodzisz objawy chandry.

Wypełnij czas i zrób coś dla siebie. Chodź na ćwiczenia: siłownia, aerobik, joga. Poprawisz swój wygląd, a tym samym poprawi się twój nastrój.

Staraj się ćwiczyć na świeżym powietrzu; biegaj, spaceruj. Rób coś, co sprawi ci przyjemność i pozwoli wyjść na zewnątrz, na światło dzienne.

Popraw nastrój ziołami. Przyjmuj tabletkę dziurawca zwyczajnego 3 razy dziennie. Podobno jeden z jego składników pośrednio wpływa na zwiększone wydzielanie poprawiającego nastrój związku chemicznego w mózgu, serotoniny. Dziurawiec jednak uwrażliwia skórę na światło słoneczne, dlatego należy koniecznie pamiętać o kremach z filtrem przed wyjściem na spacer. Biorąc dziurawiec, nie korzystaj z solarium.

Przyjmuj codziennie suplementy witamin i minerałów, które zawierają witaminę B6, kwas foliowy.

Nie przesadzaj ze słodyczami. Rafinowany cukier początkowo dodaje otuchy, ale później energia gwałtownie opada, a z nią nastrój. Wybieraj wysokobiałkowe posiłki, które wpłyną na twoje ożywienie np. gotowane jajko na śniadanie lub kanapka z piersią kurczaka.

Aby zapobiec wahaniom nastroju, nie pij alkoholu. Może on rozwiać lęki tylko na krótką chwilę. Ponieważ alkohol działa depresyjnie, nastrój gwałtownie opada, gdy ustępuje szum w głowie.

Poddaj się zabiegom specjalnym.

Skorzystaj z masaży całego ciała. Jesień i zima to okres, kiedy skóra jest wysuszona, więc zafunduj jej kilka zabiegów odżywczych na bazie produktów z ciepłych krajów (masaż, okłady, maski).

Poddaj się zabiegom masażu twarzy. Poprawi on ukrwienie, doda świeżości twarzy, wypełni zmarszczki.

Mniej się ruszamy, czym narażamy ciało na odkładanie tłuszczyku (fałdki i oponki). Poddajmy się specjalnym zabiegom na brzuch. Rewelacja !!!

Jesień i zima to dobry czas na naukę. Zapiszmy się na naukę języka lub inne interesujące nas kursy. Nie marnujmy tego okresu, róbmy jak najwięcej dla siebie, a powitamy wiosnę ładnym wyglądem oraz bogatsi o nowe umiejętności.

Hanna Kasztelan

fot.pixabay