Strona główna Sochaczew miasto Trasa szybkiego ruchu przetnie Sochaczew

Trasa szybkiego ruchu przetnie Sochaczew

849
0
PODZIEL SIĘ

W przyszłym roku powinny rozpocząć się prace przygotowawcze związane z przebudową fragmentów obwodnicy Sochaczewa. Niektóre jej odcinki zostaną przekształcone w trasę szybkiego ruchu, o dwóch pasach jezdni w każdym kierunku.

Przebudowa obwodnicy ma związek z planowaną przez rząd budową tak zwanego drugiego ringu drogowego wokół Warszawy i ma mieć długość 82 km.

Planowana Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma obciążyć jeszcze nie w pełni oddaną, a już mocno zakorkowaną obwodnicę Warszawy. Nowa trasa w zamyśle Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma nie tylko przekierować ruch tranzytowy ze stolicy i jej obwodnicy, ale też znacząco ułatwić dojazd do mającego powstać Centralnego Portu Komunikacyjnego. A dojazd do niego z kierunku północno-zachodniego ma przebiegać właśnie przez Sochaczew. Stąd konieczność przebudowy dróg w rejonie naszego miasta, które miałyby przyjąć na siebie pojazdy z trasy S10 jadące do CPK.

GDDKIA opracowała cztery warianty nowej obwodnicy Warszawy i w każdym z nich przewidziano przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie Sochaczewa. Chodzi przede wszystkim o modernizację drogi krajowej nr 50, która na terenie Sochaczewa biegnie obwodnicą. A ta na niektórych odcinkach ma być przebudowana w drogę szybkiego ruchu, co związane jest z przejmowaniem ruchu z S10 w kierunku CPK. Dodajmy, że istnieje także wariant omijający Sochaczew, w którym nowy odcinek DK 50 przebiegałby nowym śladem przez gminę Młodzieszyn i następnie mostem na Bzurze przez gminy Brochów i Sochaczew w kierunku trasy na Żyrardów. Ten fragment miałby biec równolegle do trasy szybkiej kolei, która ma połączyć CPK z Bydgoszczą, Toruniem, Koszalinem i Słupskiem.

Natomiast w pozostałych wariantach przewidziano modernizację DK 50 m.in. na odcinku od zjazdu z wiaduktu nad ulicą 15 Sierpnia w kierunku Żyrardowa. Co wiązałoby się z jej poszerzeniem oraz przebudową ronda na skrzyżowaniu ul. Żyrardowskiej, gdzie prawdopodobnie powstałby wiadukt. Natomiast sama trasa od obecnego ronda w kierunku zjazdu na autostradę A2 w Wiskitkach zostanie przebudowana w trasę szybkiego ruchu. Co spowoduje zmianę jej przebiegu, ze względu na niemożliwość poszerzenia jej w obecnym ciągu. Dodajmy, że same prace związane z budową nowej obwodnicy Warszawy, która w 70 procentach będzie przebiegała DK 50, mają się zakończyć najpóźniej do 2025 roku.

Jerzy Szostak

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBrama na stadion gotowa
Następny artykułNie prowadzą strony