Strona główna Sochaczew miasto Co nowego w ZWiK ? Odczyt radiowy, E-faktura i wiadomości sms-em

Co nowego w ZWiK ? Odczyt radiowy, E-faktura i wiadomości sms-em

373
0
PODZIEL SIĘ

Sochaczewski ZWiK wprowadza wiele udogodnień dla swoich Klientów. Pozwalają na to nowe technologie, jakie ciągle pojawiają się w branży wodociągowej i kanalizacyjnej.

W tym roku po raz pierwszy u części naszych Klientów pojawiła się możliwość zdalnego odczytu wodomierzy. Wodomierze zostały wyposażone w specjalne nakładki, dzięki którym można dokonywać zdalnego odczytu.

Zdalny odczyt

Dokonywany jest samochodem, w którym znajduje się urządzenie do odczytu i odpowiednie anteny. Samochód pracownika ZWiK po prostu przejeżdża obok, a urządzenie automatycznie pobiera dane z liczników. Dane przesyłane przez licznik są zaszyfrowane, podobnie jak dane bankowe, i służą tylko do wystawiania rachunków za dostawę wody i odprowadzenie ścieków.

SMS i faktury

W rejonach prowadzenia miesięcznych odczytów radiowych dla Odbiorców posiadających zarejestrowane wodomierze na wodę bezpowrotnie zużytą, konieczne jest systematyczne podawanie ich stanów, wraz z danymi odbiorcy (imię nazwisko, adres lub nr wodomierza do podlewania) w ostatnim tygodniu każdego miesiąca za pośrednictwem:

– poczty elektronicznej: stan.wodomierza@zwik.sochaczew.pl

– w formie SMS na tel. kom. nr 506-808-639

– za pośrednictwem e-BOK

Informacja ta jest niezbędna dla potrzeb pomniejszenia ilości odprowadzanych ścieków o wodę bezpowrotnie zużytą.

Istotne jest to, że zmiana formy odczytu nie łączy się z dodatkowymi kosztami dla Odbiorcy usług ZWiK.

Szybkość, precyzja i brak błędów

To cechy nowego systemu. Ułatwia on też zdecydowanie wystawianie faktur, a fakturę jak wiadomo trzeba dostarczyć do Klienta. W systemie tradycyjnym trzeba ją wydrukować, ostemplować, podpisać i oczywiście wysłać. Wszystko to generuje niepotrzebne koszty, na które ZWiK znalazł lekarstwo. W ofercie Spółki pojawiła się e-faktura. Klient otrzymuje mailem ten elektroniczny dokument. Łatwo jest opłacić go za pośrednictwem Internetu, a w większości banków tego typu usługi są bezpłatne.

E-faktura

Wysyłana jest na adres e-mail podany w oświadczeniu zawierającym zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej. W celu podpisania oświadczenia zapraszamy do siedziby Spółki przy ulicy Rozlazłowskiej 7. Do otrzymywania e-faktur nie jest konieczna rejestracja i posiadanie konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Jednocześnie zachęcamy do rejestracji w E-BOK co umożliwi Państwu: wgląd w stan rozrachunków, historię odczytów, analizę zużyć w punkcie poboru wody, a także możliwość zgłoszenia stanu wodomierza.

SMS

Swoim Klientom ZWiK oferuje także możliwość otrzymywania informacji SMS-em. W ramach tej usługi dowiemy się:

  • o awariach i pracach na sieci wodociągowej/kanalizacyjnej oraz związanych z tym przerwach w dostawie wody,
  • o wystawieniu faktury VAT za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
  • o upływie terminu płatności faktury.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani skorzystaniem z nowych w/w usług, prosimy o dostarczenie do siedziby ZWiK podpisanego oświadczenia.

Druki do pobrania na stronie ZWiK-Sochaczew

fot.pixabay