Strona główna Edukacja Nagroda za aplikację

Nagroda za aplikację

281
0
PODZIEL SIĘ

Młodzież w Liceum Ogólnokształcącego im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie uczestniczyła w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Innowacyjności „Ścieżki Kopernika”, którego organizatorem jest Politechnika Warszawska i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Celem konkursu było przygotowanie aplikacji Start-up, które ułatwiają życie i są innowacyjne w odbiorze społecznym. Licealiści z Sochaczewa zdobyli trzecie miejsce w Polsce.

– To był przypadek, że wzięliśmy udział w tym konkursie. Rodzice znali organizatora i dzięki nim zainteresowaliśmy się tematem. Byliśmy jedną z pierwszych ekip. Nie liczyliśmy na nagrodę, bo inne grupy miały ciekawsze i lepsze naszym zdaniem projekty. Nawet w pewnym momencie chcieliśmy zrezygnować, ale się udało – mówi Alicja Wątor, uczennica II klasy LO im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.

Praca i przygotowania trwały ponad rok. Od marca do kwietnia tego roku trwał finał. W sumie w finale uczestniczyło 120 osób. Z Sochaczewa pojechały dwie grupy drugoklasistów z LO. Grupa Alicji składała się z 4 dziewczyn i chłopaka.

Konkurs polegał na wymyśleniu start-upa i zainteresowaniu tym pomysłem inwestora. Na podstawie dostępnych materiałów stworzyliśmy swoją aplikację. Mamy jej dwa etapy polegające na zmierzeniu danej osoby, wyświetleniu danych, na podstawie których możemy dokonać wyboru ubrania. To, jak myślę, wygodna i praktyczna aplikacja, gdyż bez wychodzenia z domu można dobrać sobie ciuchy, nie narażając się na to, że wybierzemy ciuch za mały lub za duży. Taka aplikacja może przydać się sieciówkom odzieżowym i sklepom z odzieżą ­– dodaje Alicja.

Sochaczewscy licealiści uzyskali bardzo wysoką punktację za swój pomysł. Przebili nawet grupy lepiej oceniane. Jak wydaje się praktyczność i zastosowanie pomysłu przekonały jurorów konkursu. Nagrodą jest 10 tysięcy złotych na rozwój projektu i kontakt z inwestorem, który go poprowadzi do realizacji.

– Dla nas to wielkie wyróżnienie i docenienie naszego pomysłu, nad którym długo pracowaliśmy. Chcieliśmy jednak nie tworzyć czegoś, co służy tylko zabawie, ale przyda się w naszym codziennym, zaganianym życiu. Cieszy nas, że nam się udało. Tylko żal nam drugiej naszej ekipy z LO, której nie udało się znaleźć wśród nagrodzonych – dodaje Alicja.

Pozostaje nadzieja, że pomysłowa aplikacja trafi do masowego użytkownika i ułatwi nam zakupy bez stresu.

BN

Fot. z archiwum Alicji Wątor

 Finaliści konkursu z nagrodami

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDyktando nad Wisłą
Następny artykułWalne klubu piłkarskiego