Strona główna Sochaczew miasto Drogowa powtórka z rozrywki

Drogowa powtórka z rozrywki

943
0
PODZIEL SIĘ

Postanowiliśmy sprawdzić, jak przebiegają prace związane z największymi inwestycjami drogowymi prowadzonymi tego lata na terenie Sochaczewa. Zarówno tych realizowanych przez miejski samorząd, jak i przez Starostwo Powiatowe. To, co zobaczyliśmy, nie napawa optymizmem.

W tym roku największą inwestycją drogową prowadzoną przez miejski samorząd jest przebudowa zniszczonej przez tiry ulicy Licealnej. Po okresie przestoju prace nabrały w ostatnim czasie dużo lepszego tempa. Firma Prima, wykonawca inwestycji, położyła już pierwszą warstwę nawierzchni asfaltowej, ułożono także chodniki oraz ścieżkę rowerową. Natomiast pod ziemią powstała sieć gazowa, kanalizacja deszczowa i nowa sieć wodociągowa.

Lekki poślizg                                         

Obecnie trwają prace związane z przebudową skrzyżowania Licealnej z ulicami Traugutta i 15 Sierpnia. Do wykonania został także parking przed Muzeum Kolei Wąskotorowej, fragment chodnika i ścieżki rowerowej od skrzyżowania do ulicy Mazowieckiej. Trzeba także uzupełnić niektóre fragmenty ułożonych chodników. Co przy tak dużym zakresie prac, które zostały jeszcze do wykonania, może sprawić, że zaplanowany termin ich zakończenia, czyli 1 września, będzie trudny do osiągnięcia.

Przypomnijmy, że inwestycja realizowana jest ze środków własnych miejskiego samorządu, który na ten cel przeznaczył prawie 2,1 mln zł.

Inaczej wygląda sytuacja z przebudową ulic w rejonie dworca PKP. I choć w tym przypadku osoby udające się na dworzec narzekają, że muszą do niego docierać przez teren budowy, to prace przy remoncie ulic Sienkiewicza, Księcia Janusza i Towarowej przebiegają sprawnie. Przypomnijmy, że inwestycja na zlecenie Starostwa Powiatowego realizowana jest przez firmę jest Strabag, a łączny koszt robót to prawie 5 milionów złotych. W ramach umowy firma przebuduje trzy ulice powiatowe na długości 911 metrów, cztery skrzyżowania i zjazdy do posesji, ułoży kanalizację deszczową, ścieżkę pieszo-rowerową oraz wymieni chodniki. Wybudowanych zostanie również siedem nowych zatok postojowych w tym jedna dla autokarów. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 30 listopada.

Powtórka z rozrywki

O ile w przypadku pierwszej inwestycji realizowanej przez starostwo dotrzymanie terminu przy obecnym tempie prac jest realne, to nie można tego powiedzieć o drugim etapie przebudowy ulicy Trojanowskiej. Przypomnijmy, że jest on prowadzony na odcinku od ulicy Łąkowej do ulicy Przylasek. Łączny koszt przebudowy drugiego odcinka ul. Trojanowskiej o długości 1,1 kilometra, to ponad 6,1 miliona złotych. W ramach jej realizacji planowana jest wymiana nawierzchni ulicy, budowa kanalizacji deszczowej, budowa zatok postojowych, w tym przebudowa parkingu przy cmentarzu komunalnym. Powstaną także nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.

Inwestycja rozpoczęła się wiosną i powinna zakończyć się 30 października, aby 1 listopada rodziny mogły dotrzeć na groby swoich bliskich. Wszystko jednak wskazuje, że dotrzymanie tego terminu będzie trudne do wykonania.

– To jakaś parodia nie budowa. Tu po prostu nic się nie dzieje. Robią Trojanowską od kilku miesięcy, a wszystko jest praktycznie tak samo rozgrzebane, jak na samym początku. Tymczasem taką ulicę powinno się robić maksymalnie dwa, trzy miesiące. Jeżeli zdążą na Wszystkich Świętych, to będzie cud. Ale pewnie do tego czasu ułożą tylko pierwszą warstwę asfaltu, a resztę będą robili już po święcie, podobnie jak miało to miejsce w ubiegłym roku – powiedział nam jeden z mieszkańców ulicy Trojanowskiej.

Jerzy Szostak

 Fot.: Jerzy Szostak