Strona główna Kronika kryminalna CEPiK działa sprawniej

CEPiK działa sprawniej

117
0
PODZIEL SIĘ

Kiedy w listopadzie ubiegłego roku w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sochaczewie został wdrożony system rejestracji pojazdów w związku z uruchomieniem CEPIK 2.0, nikt nie spodziewał się dużych utrudnień.

Jednak nowy system ewidencji pojazdów nie okazał się dość sprawnym. Sochaczewski urząd, podobnie jak wydziały komunikacji na terenie całego niemal kraju, także borykał się trudnościami wynikającymi z niedostatecznego funkcjonowania systemu. Na szczęście dziś praktycznie problem został już wyeliminowany.

Ówczesne problemy natury technicznej były całkowicie niezależne od wydziału, który jest jedynie operatorem systemu informatycznego. W tej chwili CEPIK 2.0 działa już o wiele lepiej. Można powiedzieć, że naprawdę znikoma ilość spraw nie jest załatwiana od razu. Zdarza się, że musimy zgłaszać jeszcze pojedyncze problemy, ale są rozwiązywane szybciej niż w poprzednich miesiącach. Niemniej jednak, nasi interesanci mogą bez obaw przyjść załatwić sprawy związane z rejestracją pojazdów – mówi Robert Szewczyk, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sochaczewie, który przy okazji zwraca też uwagę na inny problem dotyczący rejestracji nowo nabytych aut przez mieszkańców powiatu sochaczewskiego.

 – Dość często zdarza się, że ktoś, kto sprzedaje auto zapewnia, że wszystkie dokumenty dotyczące samochodu są kompletne, niczego nie brakuje i należy tylko zgłosić się do Wydziału Komunikacji, gdzie nabyty pojazd rzekomo zostanie bezproblemowo zarejestrowany. Chciałbym przestrzec przed tego typu nieograniczonym zaufaniem, które nie jest oparte na dokładnej analizie dokumentacji nabywanego auta. Otóż, dopiero jak nabywca przyjdzie do nas, okazuje się, że są braki w tychże dokumentach, o których sprzedawca nie raczył go poinformować. Pojawia się też kolejny problem z odzyskaniem brakujących dokumentów. Dlatego zwracam się do Państwa o szczególną uwagę przy nabywaniu pojazdów. Jeśli ktoś kupuje pojazd, jedzie po niego często do innego powiatu lub województwa, prosimy o kontakt z nami osobiście lub telefonicznie. My udzielimy szczegółowych informacji o tym, jakie dokumenty będą wymagane, by został on zarejestrowany. Szczególnie, jeśli kupujemy pojazd, który posiada kilka dokumentów dotyczących zmiany właściciela – apeluje dyrektor Szewczyk.

Warto zatem przed decyzją o kupnie pojazdu skonsultować się z Wydziałem Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sochaczewie. Dzięki temu, nie tylko łatwiejsza i sprawniejsza będzie rejestracja, ale też pozwoli nam na uniknięcie problemów, a co za tym idzie, pełniejszą radość z nowego nabytku. Przypominamy, iż sochaczewski Wydział czynny jest w poniedziałki w godz. 10.00-17.30, a od wtorku do piątku w godz. 8.00-15.00. Numer telefonu do sekcji rejestracji pojazdów – 46 864 18 90 do 99.

Starostwo Powiatowe

w Sochaczewie

 

 

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMuzyczna podróż w Granicy
Następny artykułGranice absurdu