Strona główna Sochaczew miasto Licealna bez opóźnień

Licealna bez opóźnień

319
0
PODZIEL SIĘ

13 sierpnia zamknięte zostanie dla ruchu skrzyżowanie ulic Licealnej, Traugutta i 15 Sierpnia. W całości wyłączone będzie tylko przez dwa tygodnie. Do tej chwili wykonawca robót ma je remontować etapami, nazwijmy je A i B. Dla kierowców to dobra wiadomość, bo bez krążenia bocznymi uliczkami w etapie A dojadą z centrum miasta do Boryszewa ulicami Traugutta i 15 Sierpnia, a w etapie B ulicami Traugutta, Licealną, Wojska Polskiego.

Tak się złożyło, że w jednym roku na dwóch głównych drogach prowadzących z centrum Sochaczewa do dzielnicy Boryszew prowadzone są poważne inwestycje. Miasto kompleksowo przebudowuje Licealną, a starostwo, z finansową pomocą ratusza i rządu, zabrało się za trzy ulice w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP i muzeum kolei wąskotorowej. Obydwa urzędy deklarują, że robią wszystko, by prace skoordynować, a kierowcy w jak najmniejszym stopniu odczuli wiążące się z tym utrudnienia w ruchu.
Jak informuje Urszula Cielniak naczelnik Wydziału Inwestycji i Modernizacji UM, 23 lipca na Licealnej budowlańcy wylali pierwszą warstwę asfaltu, a 27 lipca otworzyli dla osobówek skrzyżowanie z Wojska Polskiego. Kierowca jadący ulicami Ziemowita i Wojska Polskiego może teraz „przeciąć” Licealną i w ten sposób dojechać do Boryszewa.

Skrzyżowanie w dwóch etapach
Przed nami jednak dwa trudne etapy modernizacji całego skrzyżowania Traugutta, Licealnej i 15 Sierpnia. Pierwotnie założono, że styk trzech ulic zostanie całkowicie zamknięty na ponad miesiąc, ostatecznie jednak roboty będą podzielone na dwa etapy. Najpierw w etapie A wykonawca zajmie się wschodnim pasem jezdni Licealnej i Traugutta od strony domów jednorodzinnych. To oznacza, że ruch na trasie centrum – Boryszew odbywać się będzie swobodnie, bez żadnych ograniczeń. Gdy skończy się etap A, wykonawca przejdzie do B, czyli na zachodnią jezdnię, od strony LO Chopina. Zamknie dla ruchu jej odcinek od cmentarza żydowskiego aż za Liceum Chopina. Jednocześnie osobówki zaczną jeździć do Boryszewa trasą Traugutta – Licealna – Wojska Polskiego (czasowo stanie się dwukierunkowa).

Mają czas do końca wakacji
Remont Licealnej, w całości finansowany z budżetu miasta, wykonuje firma Prima. Będzie kosztował blisko 2,1 mln zł. W ramach inwestycji przebudowie ulegnie Licealna na całej długości (379 m) oraz jej skrzyżowanie z ulicami Traugutta i 15 Sierpnia. Zakres robót budowlanych obejmie pełną przebudowę jezdni (6 m), zjazdów, chodników (2-2,5 m), wykonanie pionowego i poziomego oznakowania ulicy, zatoki na cztery samochody naprzeciw Centrum Edukacji Muzeum Kolei Wąskotorowej, adaptację terenów zielonych (780 m2) oraz ułożenie dwukierunkowej ścieżki rowerowej (2 m). Nowa droga dla jednośladów, biegnąca od ronda przy wiadukcie w kierunku liceum, połączy się z już istniejącą ścieżką w ulicy Traugutta. Remont obejmie także krótki odcinek ul. Traugutta, począwszy od jej styku z ulicą Sierpniową, prowadzącą do dawnego cmentarza żydowskiego. Tu jezdnia po remoncie będzie miała 7,3 metra szerokości. Pod ziemią ułożono sieć gazową, przebudowano wszystkie sieci teletechniczne, ułożono kanalizację deszczową. Termin zakończenia prac wyznaczono na koniec sierpnia 2018 roku.

Z Boryszewa do PKP z – objazdem
Miejska inwestycja okresowo zazębia się z pracami prowadzonymi również w tej części miasta na drogach powiatowych – ul. Towarowej, Sienkiewicza i Księcia Janusza, stanowiących drogi dojazdowe do dworca PKP. Tu wykonawcą jest Strabag z Pruszkowa, a łączny koszt robót to aż 5 mln. zł. Ekipy przebudują trzy ulice powiatowe na długości 911 metrów, cztery skrzyżowania i zjazdy do posesji, ułożą kanalizację deszczową, ścieżkę pieszo-rowerową, wymienią chodniki. Za kilka miesięcy zobaczymy tam siedem zatok postojowych, w tym jedną dla autokarów.
Aby zachować płynność komunikacyjną i aby kierowcy w jak najmniejszym stopniu odczuli uciążliwości związane z remontami, miejska i powiatowa inwestycja zostały podzielone na etapy.
– Tak się złożyło, że w jednym czasie zbiegły się konieczne remonty dróg w tym samym obszarze miasta. Wymagało to zsynchronizowania robót i wprowadzenia organizacji, która zagwarantuje płynność ruchu w tej strefie, umożliwi bezproblemowy dojazd do centrum zza wiaduktu, od strony Boryszewa oraz do stacji PKP – powiedział Robert Szewczyk, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sochaczewie odpowiedzialnego za zarządzanie ruchem na drogach powiatu.

Na razie na drogach przy PKP budowlańcy prowadzą pierwszy etap robót. Objazd dla samochodów osobowych, obowiązujący od 5 lipca, poprowadzono ulicami Kopernika (naprzeciw wieży ciśnień) i Łuszczewskich. To trasa dla osób jadących od Boryszewa w stronę centrum i PKP. Dojazd do samej stacji odbywa się otwartym odcinkiem Towarowej, dalej ulicą Księcia Janusza, lub jadąc od ronda Lecha Kaczyńskiego – ulicą Botaniczną, która na okres prac stała się drogą dwukierunkową. Tam też, czyli na Botaniczną, czasowo przeniesiono przystanki PKS.

Autobusy ZKM na tymczasowych trasach
Od 5 lipca, gdy powiat zamknął skrzyżowanie Towarowej i Sienkiewicza, autobusy ZKM nie kursują ulicą Okrzei. Pasażerowie z tej okolicy muszą korzystać z przystanków zlokalizowanych na ul. 15 Sierpnia, Łuszczewskich lub przy stacji PKP.
ZKM zapowiada także, że od 13 sierpnia przystanki „Traugutta LO” zostaną przeniesione na ul. Ziemowita. Od tego dnia autobusy linii 3 i 3A będą dojeżdżać bezpośrednio do PKP z pominięciem ul. Łuszczewskich.

sochaczew.pl