Strona główna Styl Życia Czy wiesz, że przy chudnięciu dobra dieta to 70% sukcesu, a aktywność...

Czy wiesz, że przy chudnięciu dobra dieta to 70% sukcesu, a aktywność fizyczna 30%?

590
0
PODZIEL SIĘ

Przychodzą do nas czasem osoby, które tygodniami pilnie chodziły na siłownię, ćwicząc programy na redukcję tkanki tłuszczowej bez wyraźnych rezultatów. Myślały, że same ćwiczenia bez diety przyniosą im sukces w odchudzaniu. Dietetyk Centrum Dietetycznego Projekt Zdrowie w Sochaczewie, Sylwia Matusiak, bardzo chwali te osoby za sam pomysł wprowadzenia w swoje życie aktywności fizycznej. Jest ona bardzo ważna, bo wpływa  pozytywnie nie tylko na przebieg odchudzania, ale i ogólnie na stan zdrowia człowieka – polepsza samopoczucie, obniża poziom cholesterolu, zmniejsza insulinooporność komórek, prowadzi do wyrównania ciśnienia tętniczego itd. Jednak, żeby nasze ciało mogło z tego skorzystać jak najwięcej, nie wystarczy sam ruch. Dlatego też odpowiednio zbilansowana dieta to aż 70% w drodze po zdrowie i wymarzoną sylwetkę, pozostałe 30% to właśnie aktywność fizyczna.

Tak samo jak tygodniowa ‘dieta cud’ może wyrządzić więcej szkody niż pożytku, tak też nieodpowiednio dobrana aktywność fizyczna, wprowadzona pod wpływem impulsu na hasło „odchudzanie”, może narazić nas na kontuzję czy pogorszenie samopoczucia.

Kupno karnetu na siłownię lub aerobik i chodzenie tam dwa razy w tygodniu, nie wystarczy do efektywnej redukcji kilogramów. Przy pewnych schorzeniach intensywny wysiłek kardio lub popularne biegi w interwałach mogą nawet pogłębić problemy zdrowotne. Na przykład przy obecnie powszechnej insulinooporności intensywne ćwiczenia aerobowe powodują nasilenie problemu. Dlatego też dobrze, aby proces odchudzania wspierać mądrą i bezpieczną dla każdego formą ruchu.

Dieta bez aktywności fizycznej nie jest tak skuteczna, jak mogłaby być. Dużym sukcesem będzie znalezienie chociażby 40 minut co najmniej 4 razy w tygodniu, które przeznaczymy na wysiłek fizyczny o intensywności dostosowanej do własnych możliwości (pod uwagę należy wziąć stan zdrowia, sprawność i wydolność fizyczną).

Jeśli zamierzamy zrzucić kilogramy, a do tej pory prowadziliśmy statyczny tryb życia, Sylwia Matusiak radzi codzienne długie spacery w szybkim tempie jako najbezpieczniejszą formę aktywności fizycznej dla wszystkich. Naukowcy sugerują 10 tysięcy kroków dziennie. Większość smartfonów ma odpowiednie aplikacje, dzięki którym możemy sprawdzić, ile kroków robimy. Zobaczycie, że 10 tysięcy w dzisiejszych czasach, to wcale nie tak mało. Samochód > praca > samochód > dom. Tak niestety wygląda życie większości z nas.  Jak do tego podejść? Przede wszystkim z głową! Wprowadzajmy małe zmiany, ale na stałe. Powoli zmieniajmy swoje nawyki żywieniowe i włączajmy aktywność fizyczną. Nie musimy wszystkiego robić od razu. Na początek wprowadźmy zdrową, racjonalną dietę. Kiedy samopoczucie i energia wzrosną, to będzie najlepszy moment na włączenie większej aktywności fizycznej.

TRWA  AKCJA:  PIERWSZA  BEZPŁATNA   KONSULTACJA 

Podczas bezpłatnego spotkania Dietetyk Sylwia Matusiak wykona analizę składu ciała, zbada WIEK METABOLICZNY i poziom tkanki tłuszczowej, określi zapotrzebowanie kaloryczne organizmu.

Umów się na konsultację klikając TUTAJ  i schudnij z nami, jak Pani Wioletta z Sochaczewa.

Masz wybór! Profesjonalne kuracje dietetyczne ze wsparciem naturalnych suplementów lub na bazie samej diety! Koszt kuracji już od 79 zł.

Projekt Zdrowie Polskie Centra Dietetyczne

Ul. Reymonta 7 Sochaczew

Rejestracja:

Tel. 530 154 530  e-mail: sochaczew@projektzdrowie.info

Godziny otwarcia:

Poniedziałek   11:00 – 20:00

Wtorek          9:00 – 17:00

Środa           10:00 – 18:00

Czwartek       11:00 – 20:00

Piątek            8:00 – 15:00

 

 

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułUratowali bociana
Następny artykułDoczekali się chodnika