Strona główna Sochaczew miasto Rok drogowego horroru

Rok drogowego horroru

812
0
PODZIEL SIĘ
Podobnie jak i w ubiegłym roku, także i w tym sochaczewscy kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Wszystko z powodu zaplanowanych na ten rok modernizacji sochaczewskich ulic.
Prawdopodobnie jeszcze w lutym, a najpóźniej w marcu, dojdzie do spotkania przedstawicieli miasta z pracownikami Starostwa Powiatowego oraz Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Jak wynika z naszych informacji, o zwołanie takiego spotkania naciskają władze miasta. Powodem są plany inwestycyjne poszczególnych samorządów, dotyczące zaplanowanych na ten roku modernizacji należących do poszczególnych zarządców dróg na terenie Sochaczewa.
Konieczności zwołania spotkania, które ma na celu ustalenie harmonogramu prowadzonych prac, trudno się dziwić, jeżeli przyjrzymy się, jakie ulice w tym roku mają zostać przebudowane. Brak uzgodnień, co do terminów oraz kolejności prowadzonych inwestycji przez poszczególnych zarządów, może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego miasta. A nawet do odcięcia na kilka miesięcy południowej części miasta od pozostałych dzielnic Sochaczewa.
Kocioł przy dworcu
Z największymi problemami sochaczewscy kierowcy będą borykali się w rejonie dworca PKP. Przypomnijmy, że w tym roku Starostwo Powiatowe zaplanowało remont przylegającej do stacji ulicy Sienkiewicza oraz prowadzących do niej ulic Księcia Janusza i Towarowej. Z kolei miasto przystąpi do przebudowy ulicy Licealnej. W przypadku tej ostatniej otwarto już oferty złożone na ogłoszony w tej sprawie przetarg. Dodajmy, że najkorzystniejszą przedstawiła firma Prima i wynosiła ona 2 079 696 złotych, czyli było to o ponad 900 tysięcy mniej niż radni zapisali na ten cel w tegorocznym budżecie. Druga oferta została złożona przez firmę Strabag i wyniosła 3 352 406 zł. Wykonawca inwestycji, którym jak wszystko wskazuje zostanie firma Prima, będzie musiał przebudować ulicę do końca sierpnia. Jeżeli w tym samym czasie nastąpi jednoczesny remont ulic wokół dworca, to dojazd do niego zostanie sparaliżowany. W tym samym czasie może zostać także utrudniony dojazd do dworca od strony Malesina. Powodem jest zaplanowana na ten rok przez MZDW przebudowa ulicy 15 Sierpnia. Jak już informowaliśmy, ulica ma być remontowana na odcinku od skrzyżowania z Boryszewską do obwodnicy Sochaczewa. Dodajmy, że przez pewien moment remontowane będzie również skrzyżowania ulicy Licealnej z 15 Sierpnia i Traugutta.
I jeżeli wszystkie te inwestycje nałożyłby się czasowo na siebie, to może dojść do olbrzymich problemów komunikacyjnych.
Wahadłem przez Boryszew
I właśnie dlatego, jak wynika z naszych informacji, miejski samorząd optuje za etapowaniem poszczególnych inwestycji. Szczególnie tych realizowanych przez starostwo.
Jednym z proponowanych rozwiązań jest wykonanie najpierw przebudowy ulic Towarowej i Księcia Janusza. Co pozwoliłoby na dojazd do dworca od strony centrum ulicami: Piłsudskiego, Botaniczną i Sienkiewicza, na której zostałby przywrócony ruch dwukierunkowy. Natomiast od strony południowej do stacji dojeżdżalibyśmy ulicami Okrzei i Kopernika. Dopiero po przebudowie ulic Towarowej i Księcia Janusza miałby nastąpić remont Sienkiewicza.
Inaczej wygląda sytuacja w przypadku 15 Sierpnia. Gdyby MZDW zdecydował się na rozpoczęcie jej remontu w tym roku, to prawdopodobnie wprowadzono by wariant zastosowany w ubiegłym roku przy przebudowie ulicy Chodakowskiej. Oznaczałoby to zastosowanie, na czas przebudowy, ruchu wahadłowego. Wiązałoby się to z pewnymi ograniczeniami i utrudnieniami dla kierowców, ale nie spowodowałaby zablokowania dojazdu do miasta od strony Malesina i Kozłowa Biskupiego. Całkowite zamknięcie ulicy nie wchodzi również w grę z powodu znajdujących się przy 15 Sierpnia zakładów chemicznych.
Ruch wahadłowy zostanie prawdopodobnie wprowadzony także w przypadku kolejnych dwóch drogowych inwestycji zaplanowanych na ten rok. Chodzi o przebudowę ulicy Chopina i drugi etap modernizacji ulicy Trojanowskiej. W przypadku Chopina za wprowadzeniem takiego rozwiązania przemawia fakt, że całkowite zamknięcie ulicy uniemożliwiłoby dojazd do posesji. Z kolei ulica Trojanowska nie zostanie zamknięta od Łąkowej do ulicy Przylasek, ponieważ zablokowano by w ten sposób dojazd do cmentarza komunalnego.
Jerzy Szostak
Fot.: Archiwum Expressu Sochaczewskiego

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSukcesy uczennic
Następny artykułHala jak nowa