Strona główna Czas wolny „Chopin” pod żaglami

„Chopin” pod żaglami

PODZIEL SIĘ

Grupa uczniów z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sochaczewie pod opieką nauczycieli wychowania fizycznego: dyrektora D. Miłkowskiego, A. Bednarskiego oraz A. Rejmana, udała się na niezwykłą wyprawę.

Przystań z łódkami, otwarta przestrzeń wodna i my – podekscytowani, chociaż trochę przestraszeni tym, co czekało nas na wodzie. Wypłynięcie w wietrzny dzień na Zalew Sulejowski był nie lada wyzwaniem. Niektórym udało się bez przeszkód pokonać wyjście z portu. Jednak nie wszyscy mieli tyle szczęścia i nie obyło się bez drobnych wpadek. Po poznaniu podstawowej terminologii obowiązującej młodych żeglarzy, sprawnie wykonywaliśmy polecenia instruktorów i wkrótce sami panowaliśmy nad łódkami.

Niestety, sprzyjająca aura, która towarzyszyła nam podczas poniedziałkowego rejsu, uległa nieoczekiwanej zmianie i godzinę przed czasem musieliśmy zacumować nasze łódki w porcie, znajdującym się pośrodku pięknego lasu. Burza nie trwała na szczęście długo i w końcu mogliśmy zacząć czerpać energię z obserwacji cudownego otoczenia. Niektórzy nadal byli spragnieni pływania i wypożyczyli sobie rowery wodne bądź kajaki.

Po wyczerpującym, pełnym wrażeń dniu, wieczorem, pod gwiaździstym niebem, przy blasku ognia i szumie wody, śpiewaliśmy szanty. Wszyscy poczuli atmosferę zbliżających się wakacji.